Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 800 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

waterschade bij water-resistant GSM-toestel wordt gelijk behandeld aan 'normaal' GSM-toestel: valt niet onder garantie: Klacht Belsimpel.nl

KLACHTSTATUS

Verlopen, (geen reactie bedrijf)

TOTALE LOOPTIJD

6 maanden 3 weken

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 04-10-2012, 1 jaar 10 maanden geleden
KLACHT
Het betreft een Motorola RAZR XT910.

Minder dan een jaar geleden aangeschaft, vooral vanwege de specificatie waterresistant:
“Spilled coffee? Caught in the rain? No problem. RAZR is protected with a splash-guard coating — even the electrical boards inside.” .

Nu echter is het toestel defect: het is inderdaad met vocht in aanraking geweest - echter zodanig beperkt dat de moisture indicator niet eens verkleurd is. Desalniettemin verklaart Motorola het toestel total-loss, niet onder de garantie vallend.

Belsimpel stelt eenvoudigweg dat vochtschade bij GSM nooit onder garantie valt en verwijst naar de fabrikant.

Ik constateer echter dat het toestel niet aan de verwachtingen voldoet. Gegeven het feit dat het probleem zich binnen zes maanden manifesteert is aannemelijk dat er sprake is van een fabrikagefout waardoor de genoemde 'splash-guard' niet heeft gefunctioneerd. Ik verzoek dan ook om restitutie van het aankoopbedrag danwel vervanging van het toestel.
PRODUCT DETAILS
Motorola RAZR XT910
GEWENSTE OPLOSSING
restitutie aankoopbedrag danwel vervanging van het toestel
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?
REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 22-04-2013, 1 jaar 4 maanden geleden.

Ik lees zojuist dat Belsimpel zich alsnog heeft aangemeld voor klachtenkompas. Aanleiding voor een update van de afwikkeling van deze klacht:

Om kort te gaan:
Ook na een schrijven van mijn advocaat bleef Belsimpel vasthouden aan hun oorspronkelijk standpunt.
Gelijktijdig hebben we echter ook Motorola aangeschreven. Aanvankelijk bleef reactie uit; net toen we op het punt stonden eea 'onder de rechter' te brengen ontvingen we echter bericht van Motorola dat ik een nieuw toestel zou ontvangen

REACTIE BELSIMPEL.NL

Geplaatst op: 23-04-2013, 1 jaar 4 maanden geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Geachte klant,

U heeft uw toestel ter reparatie aangemeld omdat deze in het water is gevallen. Ondanks dat het toestel waterbestendig is zijn er uiteraard wel voorwaarden aan verbonden; zo dient een toestel goed afgesloten te zijn voordat deze in contact komt met water.

In uw geval is door het reparatiecentrum geconstateerd dat het toestel aan de binnenkant beschadigd is geraakt door het contact met water. Hierdoor is de garantie vervallen.

Naar aanleiding van de brief van uw advocaat naar Motorola is door Motorola besloten om u te voorzien van een nieuw toestel.

Wij gaan er dan ook vanuit dat hiermee uw klacht is afgehandeld.

Customer Support

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 23-04-2013, 1 jaar 4 maanden geleden.
KLACHT AFGEHANDELD
GEEN BEOORDELING

De kwestie is afgehandeld. Althans: door motorola, niet door belsimpel. Het betreft hier de handling door belsimpel, waarbij belsimpel zich verschuilt achter standaardantwoorden zonder zich te verdiepen in argumenten.

Het betreffende toestel doet beloftes qua waterdichtheid die niet waargemaakt werden; temeer omdat beide moistureindicators in het toestel geen teken van vochtinwerking gaven te zien.

Ook een klacht indienen over Belsimpel.nl?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT