Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 800 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

1 week 6 dagen

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 15-07-2013, 1 jaar 3 maanden geleden
KLACHT

ik ben al vele jaren klant bij eneco.
Nu kreeg ik een brief waarin twee achterstanden stonden vermeld en de daarbij behorende herinneringskosten ik moest deze voor 22 juli betalen.
Ik wist niet dat ik twee maanden achterliep eigenlijk 1 want de verval datum van juli is 19 juli ik betaal altijd wel later in de maand ivm mijn salaris nu blijkt dat ze een en ander hebben verrekend met een andere maand januari was dit geloof ik en dit wist ik dus niet!
Ik heb direct gebeld en gevraagd of ik 22 juli mocht betalen omdat mijn salaris elke maand de 21ste word gestort maar helaas valt 21 juli op een zondag maar er werd geen uitstel meer verleent ook al zou ik het bedrag voldoen dan nog zou de levering worden beeindigd.......ik zit met mijn handen in het haar het leven is al zwaar genoeg niet alleen voor mij maar voor vele anderen ook en mijn man kan ik niks vertellen want dan breekt er nog meer ellende uit.
GEWENSTE OPLOSSING
1 dag uitstel om mijn achterstand over te maken
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE ENECO

Geplaatst op: 16-07-2013, 1 jaar 3 maanden geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Geachte mevrouw De Jong,

In uw bericht op deze website geeft u aan dat u bij ons een betalingsachterstand heeft en dat u ontevreden bent omdat we u niet langer uitstel van betaling verlenen. Ik heb de situatie bekeken en informeer u graag als volgt.

Sinds september 2012 heeft u het openstaande saldo bij ons niet meer volledig voldaan. Als gevolg hebben we u meerdere betalingsherinneringen gestuurd. Hiervoor hebben we aanmaningskosten berekend, die u niet volledig heeft betaald. Daardoor is het openstaande saldo alleen nog maar verder opgelopen.

We begrijpen dat het voor u vervelend is dat we nu uiteindelijk besloten hebben om de leveringsovereenkomsten te beëindigen. We zijn echter wel van mening dat we u voldoende hebben geattendeerd op het openstaande saldo. We zetten de beëindiging van de overeenkomsten dan ook voort. Er wordt in dit stadium geen uitstel van betaling meer verleend. Het niet tijdig betalen van het huidige openstaande saldo, is geheel op eigen risico.

Ik raad u aan het volledige openstaande bedrag van 466 euro voor 22 juli 2013 aan ons te voldoen. Ook adviseer ik u om u tijdig bij een nieuwe energieleverancier aan te melden. Eneco vraagt een waarborg van 400 euro wanneer u zich weer bij ons wilt aanmelden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Kelly, medewerkster Eneco

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 16-07-2013, 1 jaar 3 maanden geleden.

Ik heb mijn betalingen terug bekeken en september mist maar vanaf daar netjes elke maand betaald natuurlijk heb ik van jullie herinneringen gehad maar nooit met de mededeling dat ik twee maanden achter sta en dat de levering word beeindigd hier hadden jullie dan al eind 2012 mee kunnen komen dan had ik het geweten.
Maar het blijft schandalig hoe jullie mensen in hun sop gaar laten koken

mvg

REACTIE ENECO

Geplaatst op: 23-07-2013, 1 jaar 3 maanden geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Geachte mevrouw De Jong,

Het beëindigen van de leveringsovereenkomst(en) is een absolute laatste stap in onze incassoprocedure. Hieraan gaat veel correspondentie vooraf. Zoals aangegeven heeft u het openstaande saldo bij ons sinds september 2012 niet meer volledig ingelopen, ondanks onze betalingsherinneringen.

We vinden het, zeker gezien de omvang van de betalingsachterstand, jammer dat u de betalignen niet tijdig en volledig heeft verricht om zo de beëindiging van de overeenkomsten te voorkomen.

Kelly, medewerkster Eneco

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 29-07-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.
KLACHT AFGEHANDELD
AFHANDELING NIET OK

Ik leg me erbij neer ik heb gelukkig nog 1 maand kunnen betalen plus de incasso kosten verder laat ik het maar gaan als consument trek je toch altijd aan het kortste eind ik zal mijn afrekening tegemoed zien.

mvg k de jong

Ook een klacht indienen over Eneco?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT