Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 1400 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

Slechte batterijen: Klacht Makita

KLACHTSTATUS

Verlopen, (geen reactie bedrijf)

TOTALE LOOPTIJD

4 weken 1 dag

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 20-09-2013, 1 jaar 9 maanden geleden
KLACHT
Heb 4 jaar geleden setje accugereedschap gekocht a 1300 euro waar 3 Li-ion batterijen bij zaten. Ik gebruik de apparaten zeer sporadisch. Binnen 2 jaar waren er al 2 baterijen (kostprijs per stuk 155 euro) . Deze werden zonder problemen omgewisseld. Maar na 1.5 jaar gingen deze baterijen weer stuk. Bij makita konden ze aan de hand van de chip in de baterijen zien dat ze nauwelijks gebruikt waren. Maar ik had ze vaker moeten opladen. Nou werd mij bij verkoop juist verteld dat de Li-ion technologie dit niet vereist. Ik zit dus met een waardeloze set zo goed als nieuw die niet te gebruiken is omdat ik dan weer 3 accu's moet kopen (465 euro) die waarschijnlijk toch weer stuk gaan binnen een of twee jaar. Met mijn accu's van mijn andere apparatuur (de Walt en Festo) heb ik langer plezier ondanks dat het geen li-ion is.Deze zijn ouder en doen het nog steeds prima.
PRODUCT DETAILS
Accu machines, klopboor, slagmoersleutel, reciprozaag, cirkelzaag en slijpschijf
GEWENSTE OPLOSSING
Het liefst wil ik mijn geld terug (uiteraard min de afschrijving daar ik geen vertrouwen meer heb in hun batterijen
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE MAKITA

Geplaatst op: 15-04-2015, 2 maanden 2 weken geleden.

Bedankt voor het stellen van uw vraag: Morgen (16-04) zal ik contact met u opnemen om het e.e.a. persoonlijk met u te bespreken en een toelichting geven hoe om te gaan met Li-ion accu's.

REACTIE MAKITA

Geplaatst op: 16-04-2015, 2 maanden 2 weken geleden.

Hierbij de bevestiging van de gemaakte afspraak dat de accu via uw dealer naar Makita gezonden kan worden voor controle. Graag een duidelijk begeleidend schrijven toevoegen aub zodat mijn collegas weten wat er besproken is. Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en in afwachting van uw zending.

REACTIE MAKITA

Geplaatst op: 23-04-2015, 2 maanden 1 week geleden.

Wij hebben de accu verdaag ontvangen en gecontroleerd. Helaas hebben wij moeten constateren dat de accu defect is als gevolg van het nagenoeg niet gebruiken. De accu is maar enkele malen herladen waardoor deze inactief is geraakt. Het advies om accu's regelmatig op- en ontladen, vergelijk het met je laptop of mobiele telefoon, ook deze Li-ion accu's moeten regelmatig herladen worden. Bij accu gereedschap is dat niet anders. Ivm met de nette staat van de accu hebben wij een voorstel gedaan richting de dealer voor een nieuwe accu.

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 23-04-2015, 2 maanden 1 week geleden.

Ben gebeld door Makita. Zeggen dat de batterijen 5 jaar oud zijn en bieden mij een coulance aan van 20 procent waardoor ik slechts 112 euro ex btw hoef te betalen voor een accu. Batterij is slechts 3 jaar oud en deed het twee jaar geleden al niet meer toen ik deze klacht plaatste. Ook zeggen ze dat in de gebruiksaanwijzing stond dat ik deze batterijen zeer regelmatig moest opladen, dit is echter nergens te vinden. verder zei de verkopervan mij dat dit bij lithium ion accu's hem niet bekend was

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 09-05-2015, 1 maand 3 weken geleden.
KLACHT AFGEHANDELD
AFHANDELING NIET OK

Heb nog even op internet gekeken en een nieuwe originele batterij kost daar 85 euro inclusief btw.( In Haarlem)

Ook een klacht indienen over Makita?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT