Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 1400 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

eigen bijdrage van dit jaar voor behandeling van anderhalf jaar geleden: Klacht Menzis

KLACHTSTATUS

Afgehandeld

TOTALE LOOPTIJD

1 maand 1 week

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 25-12-2013, 11 maanden 1 week geleden
KLACHT
Menzis heeft na anderhalf jaar een rekening gekregen van het ziekenhuis voor controle van mijn hart, omdat ik aan mijn hart geopereerd ben. Nu wil Menzis dat ik uit mijjn eigen bijdrage van dít jaar aan een rekening van 1,5 jaar geleden meebetaal. Ik zit dit jaar op het maximum van mijn eigen bijdrage, kan ik nu verwachten dat in komende jaren Menzis alsnog aanspraak gaat doen op mijn eigen biijdrage uit die jaren voor kosten die ik nu maak ?
GEWENSTE OPLOSSING
Eigen bijdrage van een jaar alleen gebruiken voor in dát jaar gemaakte kosten.
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE MENZIS

Geplaatst op: 27-12-2013, 11 maanden 5 dagen geleden.

Hallo,

Ziekenhuizen declareren met DBC codes. Dit staat voor diagnose behandelcombinatie. Met deze codes declareren zijn een behandeltraject in één keer. Zo'n traject mag maximaal 365 dagen beslaan. De DBC heeft een start en een einddatum. De startdatum is leidend voor het eigen risico. Doordat een DBC maximaal 365 dagen mag beslaan, kan het zijn dat u de nota ruime tijd later te zien krijgt. Ik heb uw polis bekeken en kan hier niet terughalen dat er u onterecht eigen risico kosten in rekening zijn gebracht.

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 07-01-2014, 10 maanden 3 weken geleden.

Op basis van de behandeling waar het hier over gaat kunt u niet van mij verwachten dat ik er rekening mee houd dat ik nog anderhalf jaar later eigen risico moet betalen. Ik vraag u dan ook vriendelijk tot dat ik deze zaak besproken heb met Sociaal Raadslieden te stoppen met het dreigen met de deurwaarder. Ik heb 21 januari een afspraak met ze. Ik heb het afgelopen jaar al veel stress opgelopen door mijn contacten met Menzis; u weet als geen ander wat het met mij doet.

REACTIE MENZIS

Geplaatst op: 08-01-2014, 10 maanden 3 weken geleden.

Vervelend om te lezen dat u de nota van het eigen risico niet meer had verwacht. Ik heb contact gehad met onze afdeling debiteuren. Zij stoppen het incassoproces tot 08.02.2014.

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 20-01-2014, 10 maanden 1 week geleden.

Naar mijn mening verwacht niemand een rekening van het eigen risico van twee jaar geleden te krijgen.

REACTIE MENZIS

Geplaatst op: 20-01-2014, 10 maanden 1 week geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Ik begrijp dat u het vervelend vindt. De kosten zijn terecht berekend en de zorgverlener heeft zich aan de declaratieprocedures in Nederland gehouden.

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 28-01-2014, 10 maanden 3 dagen geleden.

Nogmaals, u begrijpt hopelijk dat ik hiermee geen rekening heb gehouden. Ik heb inderdaad via Mijn Menzis kunnen inzien dat deze kosten aan het eigen risico van 2012 zijn toegevoegd.
Ook hier stel ik voor om het aan de al lopende betalingsregeling te koppelen.
Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groeten

REACTIE MENZIS

Geplaatst op: 29-01-2014, 10 maanden 2 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Ik mag een nieuwe regeling met u afsluiten. Het gaat dan om een totaal bedrag van € 375.01. Dit mag ik maximaal in 18 termijnen spiltsen. Laat u ons weten of u hiermee akkoord bent?

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 06-02-2014, 9 maanden 3 weken geleden.
KLACHT AFGEHANDELD
AFHANDELING OK

Ja, ik ga hiermee accoord.
Veel dank.

Met vriendelijke groet

Ook een klacht indienen over Menzis?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT