Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 1400 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

Onterechte afboekingen van OV-chipkaart: Klacht Nederlandse Spoorwegen

KLACHTSTATUS

Afgehandeld (geen reactie klager)

TOTALE LOOPTIJD

3 weken 6 dagen

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 03-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden
KLACHT
Het is blijkbaar mogelijk om bij stations dubbel in te checken: je checkt in, krijgt een foutmelding waarin wordt gevraagd de kaart nog eens te scannen en je loopt door. Vervolgens check je uit op plaats van bestemming, maar dat gebeurt natuurlijk maar een keer en dan boekt de NS 10 euro van je ov-chipkaart wegens niet uitchecken.
En als je dan belt omdat je daar aan het einde van het jaar achterkomt, kunnen ze je alleen dat geld wat tussen nu en 3 maanden onterecht is afgeschreven, terugstorten. En, zegt zo'n helpdeskmedewerker, dit kan ook niet onbeperkt.
Ik heb ze erop gewezen dat het een probleem met hun systeem is en dat ik correct in- en uitcheck en dat ik met mijn overzicht kan bewijzen dat dit zo is. Maar ik kom er niet verder mee. Ik wil mijn 30 euro terug, want dit is diefstal. En desnoods ga ik ook gewoon fysiek aangifte hiervan doen.
PRODUCT DETAILS
ov-chipkaart (saldo)
GEWENSTE OPLOSSING
Mijn 30 euro retour op mijn ov-chipkaart en dat de apparaten worden gefixt waarmee je moet in- en uitchecken, aangezien daar een glitch in zit.
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE NEDERLANDSE SPOORWEGEN

Geplaatst op: 03-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.

Beste mevrouw de Haan,

Het door u genoemde probleem herkennen wij niet. Ik weet helaas niet op welke reisdata uw klacht betrekking heeft. Ik heb daarom niet de mogelijkheid om zaken te controleren.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om rechtstreeks te reageren, met bijvoeging van gegevens waarop uw terugbetaling betrekking heeft. U kunt schrijven naar het volgende adres:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Na ontvangst van uw brief zullen wij deze zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,

Klantenservice NS

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 03-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.

Is er een manier om dit digitaal te verzenden. Ik heb namelijk gewoon een pdf van het overzicht en ik wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben en de post vertraagd alles alleen maar.
S. de Haan

REACTIE NEDERLANDSE SPOORWEGEN

Geplaatst op: 04-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.

Beste mevrouw de Haan,

De site via welke u ons nu benaderd is van de Consumenten. Voor zover wij kunnen bepalen zijn er geen mogelijkheden om bijlages bij te voegen. Dit kunt u wel doen als u ons benaderd via onze eigen site, www.ns.nl.

Uw reactie via de laatste weg wachten wij af.

Vriendelijke groet,

Klantenservice NS

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 14-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.

Ik heb dat al eens eerder gedaan en kreeg toen te horen dat ze niets konden doen omdat het langer dan 3 maanden geleden is. Dat is natuurlijk onbehoorlijk. Het is namelijk niet mijn fout. Ik heb namelijk netjes in- en uitgecheckt. De fout zit hem in het systeem. En ik noem deze onterechte afschrijvingen gewoon diefstal. Dus als u voor mij een duidelijkere manier heeft om dit geld retour te krijgen, dan hoor ik dit graag.

REACTIE NEDERLANDSE SPOORWEGEN

Geplaatst op: 16-09-2013, 1 jaar 2 maanden geleden.

Geachte mevrouw De Haan,

Dank u voor uw bericht van 14 september 2013 die u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd. Uw bericht heeft betrekking op onterechte, afgeschreven bedragen als gevolg van defecte incheckpalen.

Als u een klacht opstuurt over de Nederlandse Spoorwegen via Klachtenkompas, dan komt ook deze klacht binnen bij de Nederlandse Spoorwegen. Een verzoek of klacht wordt dus, ongeacht via welke weg deze ontvangen wordt, op dezelfde manier afgehandeld.

Zoals eerder aangegeven kunnen wij uw klacht niet bevestigen. Ik kan uw klacht wel intern laten onderzoeken. Mocht er wel sprake zijn van een storing, dan nemen wij in dat geval (alleen in die situatie) contact met u op. Kunt u de datums opgeven, de tijdstippen en de nummers van de incheckpalen?

Een vergoeding is gezien onder andere het bovenstaande niet mogelijk. Maar een claim dient u sowieso binnen drie maanden in te dienen. Als u wilt voorkomen dat u geen claim kunt indienen, dan adviseer ik u uw reisgegevens na uw reizen te controleren. Vervolgens dient u een claim in. Dit voorkomt dat een claim onterecht wordt afgewezen.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

NS Klantenservice

Nederlandse Spoorwegen

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT