Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 800 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

Portokosten betalen voor ontvangen post: Klacht POSTNL

KLACHTSTATUS

Afgehandeld (geen reactie klager)

TOTALE LOOPTIJD

0 sec

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 22-12-2012, 1 jaar 8 maanden geleden
Jan van den Biggelaar
KLACHT
Onlangs kregen wij twee kaarten in de bus met de mededeling dat wij 2x € 2,- moeten betalen doordat de verzender onvoldoende portokosten betaald heeft. Wie ons deze post gezonden heeft weten we niet want de postkaarten zelf waren er niet bij.
Ik vind dit onredelijk; postnl kan wel tientallen kaarten naar ons sturen met de mededeling dat de verzender te weinig port heeft betaald.
PRODUCT DETAILS
Kerstpost
GEWENSTE OPLOSSING
De verzender laten betalen maar niet de ontvanger.
Als alternatief niet betaalde portokosten als bedrijfsrisico beschouwen, dat moet in het bedrijfsleven ook.
Post deze klacht door op sociale media:
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE POSTNL

Geplaatst op: 02-01-2013, 1 jaar 8 maanden geleden.

Geachte heer van den Biggelaar,

Bedankt voor uw reactie op deze website. Ik kan me voorstellen dat u heel graag wilt weten waarom u deze portokaarten heeft ontvangen.

Hoewel de afzender verantwoordelijk is voor de onderfrankering, stuurt PostNL het betalingsverzoek naar de ontvanger om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. Het verschuldigde portbedrag en de administratiekosten hoeft u dan niet te betalen.

Op onze website heeft u de mogelijkheid om de poststukken waar dit om gaat te bekijken via https://www.postnl.nl/zakelijk/betalen/ door uw betaalcode in te vullen. U mag uiteraard ook deze betaalcodes even doorgeven als privéopmerking, dan kan ik dit voor u bekijken.

Annet

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT

Zijlman
Beste Annet, Kreeg gister ook een kaart in de bus met een verzoek tot betaling van een euro. U schrijft dat ik het poststuk mag weigeren...leuk, de kaarten liggen al lang in de kliko!! (zo, 13/01/2013 - 14:05)