Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 800 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

Samsung Galaxy S2 start niet op na update van kies: Klacht Samsung Electronics Benelux

KLACHTSTATUS

Afgehandeld (geen reactie klager)

TOTALE LOOPTIJD

0 sec

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 11-08-2012, 1 jaar 11 maanden geleden
Laurens Koningsbloem
KLACHT
Hallo,
Mijn Samsung Galaxy S2 start niet meer op. Hij blijft hangen bij de grote S bij het opstarten, nog wel de kleurtjes showend. Ik heb mijn S2 vandaag, 11 augustus, aangesloten aan kies. Kies vroeg of ik een update wilde uitvoeren, en ik klikte op ja. Ik kreeg het updatescherm op mn S2, het android poppetje met het 5hoekje. Ik weet niet wat er toen is gebeurd. Ik weet niet of hij in de update ontkoppeld is, of dat het juist aan de update ligt. Ik heb mn S2 los gekocht, en heb KPN als provider. Het liefst zou ik hem weer kunnen laten werken zonder hem terug te laten brengen. Ik kan hem niet opnieuw updaten via kies, want hij word niet geregristreerd, en de keer dat ie dat doet, staat er niks aan info. Zelfs niet welke softwareversie ik nu heb. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou er erg blij mee zijn. Alvast bedankt
PRODUCT DETAILS
Samsung Galaxy S2 GT-I1900
GEWENSTE OPLOSSING
Ik zou het graag thuis kunnen oplossen, niet dat ik mn mobiel terug moet sturen of zo iets dergelijks. Ook zou het fijn zijn als ik niet al mijn gegevens kwijtraak om het probleem op te lossen. Het was namelijk de eerste keer dat ik mn S2 aan kies aansloot. Ik had er al wel eerder mee gewerkt, alleen mijn laptop is door een volledig systeemherstel heengegaan, en alle programma's, inclusief kies dus, zijn toen verwijderd. Ik heb omdat het de eerste keer was, geen kans gehad om van mijn contacten, apps, muziek enz een back-up te maken.
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX

Beste heer Koningsbloem,

Indien de telefoon niet meer kan worden opgestart, kunnen wij u enkel nog adviseren om de telefoon ter reparatie aan te bieden via uw verkoper. Dit omdat alle handelingen die wij kunnen adviseren enkel zijn uit te voeren wanneer het toestel is ingeschakeld.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare

Laurens Koningsbloem
REACTIE KLAGER

Bedankt voor uw reactie,
Ik ben na mijn post achter een handeling gekomen waar ik nog niet van wist. Ik druk hierbij de volumeknop, home en lock button in. Hierbij krijg ik een scherm met verschillende opties; Reboot system now, applsy update from external storage, wipe data/factory reset, wipe cache partition, apply update from cache. Ik vroeg mij af of ik via dit het probleem zou kunnen oplossen. Als het verschil maakt, ik heb een Micro SD kaart van 2 gb.

Laurens

REACTIE SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX

Beste heer Koningsbloem,

Wij adviseren om jouw toestel te laten onderzoeken door een van onze reparatiecentra, daar de handeling die je nu hebt verricht een code is om in het service menu te komen. Door hier een aanpassing in te brengen, kan de software worden aangepast. Als dit gebeurt, komt de garantie op het toestel te vervallen.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare

Samsung Electronics Benelux

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics Benelux?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT

Ferry Ritsma
Dus jullie reactie van Samsung op elk probleem is mensen naar de reperatiecentra sturen waardoor ze extra kosten kwijt zijn. Consumenten zijn tegenwoordig niet dom of onwetend meer en kunnen zelf soms net zoveel (zoniet, meer) dan bij de reperatiecentra. Ik heb hier ook een Samsung Galaxy S2 van een vriendin die helemaal niets meer doet, geen opstart, niks, scherm blijft zwart. Maar op de telefoon staan bijna 500 foto's van haar kleine zoontje. Als ik hem naar een reperatiecentra breng zoals u voorstelt, knallen zij er onwetend nieuwe software en/of een nieuw moederbord in waardoor al deze foto's weg zijn. heeft u geen andere oplossing? (vr, 05/10/2012 - 09:56)
Stefanie
Laurens, ik heb nu hetzelfde wb opstarten. Is jou nog een goede oplossing gegeven? In de winkel geven ze harde reset aan(=als opsturen ter reparatie), dan zijn alle gegevens dus weg. Backup kan niet (di, 22/01/2013 - 19:14)