Ook een klacht over product of dienst? Meld nu je klacht en geef een signaal! Meer dan 800 bedrijven reageren online

Meld hier je klacht

3 weken 2 dagen

KLACHT DETAILS

Geplaatst op: 19-07-2013, 1 jaar 1 week geleden
KLACHT
Op 06 januari 2012 kwam ****** van Uwhuisveilig.nl aan de deur met het aanbod om mijn huis gratis te beveiligen. Installatiekosten en aansluitkosten meldkamer waren voor 50% voor mijn rekening. De apparatuur ter waarde van circa € 2000 was gratis. Totaal heb ik € 273,- betaald. Reden was dat men meer bekendheid wilde geven aan de mogelijkheid van beveiliging zoals Securitas die aanbiedt. Wel was een abonnement op de meldkamer van Securitas verplicht ad € 29,-. In september ga ik verhuizen van mijn tussenwoning in Vleuten naar een appartement op de 2e verdieping in Arnhem.
Gebeld met Securitas en men zei mij dat ik voor 5 jaar aan het contract vast zat, omdat ik daarvoor heb getekend. Als ik er van af wil moet ik aangetekend opzeggen en dan zal men een afkoopsom in rekening brengen. Hoeveel? Dat zou ik dan wel merken.
Ik vind het niet redelijk dat het contract niet normaal kan worden beeindigd bij verhuizing. De beveiliging betreft toch een pand en niet een persoon?
PRODUCT DETAILS
Meldkamer abonnement
GEWENSTE OPLOSSING
Beeindiging abonnement zonder kosten op basis van billikheid in verband met verhuizing.
Vind je dat deze klacht ongepaste inhoud bevat?

REACTIE SECURITAS

Geplaatst op: 26-07-2013, 1 jaar 4 dagen geleden.

‘’Geachte heer Haex,

U kunt deze constructie vergelijken met het abonnement op een mobiele telefoon. Als u een abonnement voor een langere periode afsluit krijgt u het toestel gratis. Zo is dat ook bij het abonnement wat u heeft op onze meldkamer. Omdat u een abonnement voor een langere periode afsluit krijgt u daar een alarmsysteem bij. Als u een abonnement voor een kortere periode wil kan UwHuisVeilig daar geen gratis alarmsysteem bij aanbieden.
Daarbij is er ook nog de mogelijkheid het abonnement over te zetten naar uw nieuwe adres of de nieuwe bewoner kan het contract van u overnemen. Mocht u nog vragen hebben helpen wij u graag verder, u kunt dan contact opnemen met customercare@securitas.nl of 040-2895825.

Securitas Customer Care’’

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 26-07-2013, 1 jaar 4 dagen geleden.

Zo is het niet gebracht. Ik kreeg de apparatuur gratis en/of met 50% korting van Uwhuisveilig en niet van Securitas. Dat deze beide namen voor 1 bedrijf staan is mij niet verteld. Het abonnement op de meldkamer werd niet in verband gebracht met de apparatuur.
Ik vind dan ook dat ik fout ben voorgelicht. Daarbij zijn abonnementen met een gratis toestel voor maximaal 24 maanden.

REACTIE SECURITAS

Geplaatst op: 01-08-2013, 12 maanden 3 dagen geleden.
VOORSTEL TOT AFHANDELING

Geachte heer Haex,
Wij willen u graag vragen contact met ons op te nemen via onderstaande contact gegevens zodat wij de zaak telefonisch met u kunnen bespreken en we u direct antwoorden kunnen geven.
customercare@securitas.nl of 040-2895825.

Securitas Customer Care

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 02-08-2013, 12 maanden 2 dagen geleden.

In verband met afwezigheid voor een paar dagen, neem ik eind volgende week contact met u op in de hoop dat we tot een minnelijke schikking kunnen komen.

REACTIE SECURITAS

Geplaatst op: 02-08-2013, 12 maanden 2 dagen geleden.

Geachte heer Haex,
Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zullen uitkijken naar uw telefoontje.

Met vriendelijk groet,

Securitas CustomerCare

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 15-08-2013, 11 maanden 2 weken geleden.

Het telefoongesprek liep prettig en stemde me hoopvol. Gisteren een brief ontvangen waarin Securitas zich keihard opstelt en tot geen enkele concessie bereid blijkt. Hopelijk lopen niet meer mensen in de val van de mooie praatjes. Ik mag afkopen voor € 999,09, wat voor mij onmogelijk is en dus moet ik het contract uitzitten, kosten € 1248,86. Ik kan niet anders zeggen dan pas op voor Securitas en Uwhuisveilig. Je huis is misschien veilig, je portemonnee in ieder geval niet.

REACTIE KLAGER
Geplaatst op: 15-08-2013, 11 maanden 2 weken geleden.
KLACHT AFGEHANDELD
AFHANDELING NIET OK

Het bedrijf is niet bereid tot een coulance-regeling. Moet € 999,09 betalen om van ze af te komen of anders het contract uitzitten wat € 1248,86 kost. Ik kan geen € 999,09 opbrengen en kan dus niets anders dan het contract uitzitten.

Ook een klacht indienen over Securitas?

Meld hier je klacht

PRAAT MEE OVER DEZE KLACHT

Al Corner
Op advies van Securitas Customer Care per email opgezegd. Men zal bekijken hoe men zich zal opstellen. Weet dus nog niet waar ik aan toe ben, maar ik ben afhankelijk van hun coulance. (ma, 12/08/2013 - 12:59)
Rechtswinkel Bijlmermeer
Geachte Al Corner, Wij zijn bekend met deze problematiek. Wij raden u aan het inloopspreekuur van de Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer te bezoeken: http://www.rechtswinkelbijlmermeer.nl (vr, 06/12/2013 - 22:16)