Klacht 't Fietshokje: Binnen 1 maand na aankoop electrische fiets kapot

G.G. Engel

Ik heb op 14-04-2017 een 2e hands electrische fiets gekocht voor € 350,00. Na 1 maand blijkt de electrische motor kuren te krijgen door plotselinge uitval en/of vastzitten in een bepaalde versnelling. Verkoper stelt dat hij geen reparaties kan uitvoeren en daartoe ook geen verplichting heeft. Ik moet zelf maar naar een reparateur gaan en voor eigen kosten laten repareren.

Ik wil dat Fietshokje de fiets gratis repareert.

't Fietshokje
    Goedendag, kunt u mij aub een foto van de bon + van de fiets mailen?
    Dan kijk ik dit voor u na met de locatie!

Dank,

Team Fietshokje
    Team 't Fietshokje,
    Zoals door u gevraagd treft u, wel enigszins vertraagd vanwege problemen met de website, bijgaand aan de aankoopfactuur alsmede foto's van de fiets.
    Ik hoor graag uw reactie.
    George Engel
    Goedendag,

de fiets heeft het wel (prima) gedaan tijdens koop, we kunnen dus niet beoordelen waar dit defect vandaan komt.

We stellen voor de motor te vervangen, tegen gedeelde kosten.

WE vernemen,

Team Fietshokje
    G.G. Engel
    Tijdens de aankoop is wel gesproken over de versnelingerie, mede vanwege het veranderen van de lampjes tijdens de proefrit en de geplaatste tyripe. Maar toen is uitdrukkelijk gemeld door de verkoper dat de versnelling goed werkte en de tyripe alleen te maken had met de bevestiging.
    Kunt u mij aangeven wat de kotsen voor mij zijn wanneer ik akkoord zou gaan met uw voorstel? En wie de reparatie uitvoert. Want uw winkel in de Derkinderenstraat te Amsterdam gaf uitdrukkelijk aan zulke reparaties niet te kunnen uitvoeren.
    Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen op mijn bericht van 26 mei jl.:
    - er is wel gesproken over de versnelling;
    - wat zijn de kosten (voor mij) van uw voorgestelde oplossing (delen van reparatiekosten)
    - wie voert de reparatie dan uit?

Ik hoor graag alsnog uw reactie.
    Goedendag,

Dit kan ik pas beoordelen als de fiets hier staat.
    Als het enkel afstelling is, dan is de reparatie kostenloos.
    G.G. Engel
    Dat is goed. Maar waar zou de fiets dan heen moeten? Want de verkoper van de Derkinderenstraat te Amsterdam gaf uitdrukkelijk aan dat hij geen reparaties op elektrische fietsen kan uitvoeren. Daar heeft hij geen mensen voor. Of zoals hij het stelde: "dan blijft die fiets hier alleen maar staan. Dus u moet het elders laten repareren".
    Kan het dan naar uw winkel in Amersfoort?
    Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen op mijn bericht van 1 juni jl.:

- wie voert de reparatie dan uit?
    - kan het bijvoorbeeld in Amersfoort?

Ik hoor graag alsnog uw reactie.

In Amersfoort is prima.
    Aanleveren kan op de locatie na een aanmelding via de mail. Bedankt.

G.G. Engel
Als oplossing is aangeboden om tegen de helft van de aanschafkosten het versnellingskastje op het stuur te laten vervangen bij Het Fietsenhokje te Amersfoort. Ik hoefde mij alleen daar te melden met mijn fiets. Maar daar aangekomen vond de eigenaar van de vestiging dat het kastje niet stuk was. En omdat hij ook geen voorraad onderdelen heeft, wilde hij niet tot vervanging overgaan. Ik kon dus onverrichterzake met mijn fiets weer naar huis. M.a.w. de toegezegde oplossing is NIET nagekomen.

Ook een klacht indienen over 't Fietshokje?