Opgelost door 't Fietshokje: Schadeclaim van verzekerde fiets wordt genegeerd

content Opgelost
R. Swart

Mijn fiets is op 23 september 2016 gestolen. Na aangifte te hebben gedaan, heb ik conform de polis van ENRA verzekeringen (fietsverzekering afgesloten via 't Fietshokje bij aankoop) gebeld met 't Fietshokje en daarna alle benodigde informatie via email toegezonden. Volgens de polis ontvang ik van 't Fietshokje een nieuwe, vergelijkbare fiets (verzekerd voor €240,00). Thuis heb ik beide fietssleutels klaarliggen zodat ik na goedkeuring langs kan komen. Ik heb vele emails gestuurd om te vragen om informatie en updates, maar er wordt niks mee gedaan en begin november is 't Fietshokje zelfs gestopt met het beantwoorden van mijn emails. Daarom heb ik nogmaals gebeld met 't Fietshokje, waarna ik wel een email heb ontvangen, maar na een email terug te hebben gestuurd, worden mijn emails wederom simpelweg genegeerd. Het is nu 16 december 2016 (bijna 3 maanden verder) en ik ben letterlijk nog niks verder dan toen ik op 24 september 2016 contact op heb genomen met 't Fietshokje.

Op dit moment zou ik liefst een contante uitkering van het verzekerde bedrag à €240,00 willen ontvangen per banktransactie.

Minimaal wil ik een nieuwe fiets ontvangen vóór aanvang van 2017.

't Fietshokje
    Geachte heer Swart,

Exuses voor de vertraging, maar tussentijds zijn we wel degelijk bezig geweest met de afhandeling.
    Dit had wat uitzoekwerk nodig, omdat wij inmiddels zijn overgestapt op een andere verzekeraar (Kingpolis), waarbij de claim binnen een minuut afgehandeld kan worden.

Het is zo dat de eindgebruiker (u dus), rechtstreeks met ENRA de afhandeling moet regelen. Ook de sleutels e.d. moeten via de eindgebruiker ingeleverd worden, helaas mogen wij dit niet voor u doen.

U kunt de claim afhandelen met ENRA, zij sturen ons of u een bevestigingsbrief en de nieuwe fiets is dan direct af te halen.

Bij vragen horen we graag.
    Nb; gelieve via het contactformulier via onze site te reageren, ivm een nieuw webshop systeem komen een aantal mails in de spam terecht.

Beste,

Ik heb contact opgenomen met ENRA, de sleutels opgestuurd naar ENRA en inmiddels de brief ontvangen.

Ik zal spoedig langskomen met de brief voor een plaatsvervangende fiets. Kan dit alleen bij Lelylaan vestiging (waar ik mijn fiets heb gekocht) of ook bij Haarlem vestiging?

Remco Swart

R. Swart

Ook een klacht indienen over 't Fietshokje?