Opgelost door 't Stokertje: Ellende

JJSPIES

Eind vorig jaar kochten mijn ouders een pellet kachel bij ’t Stokertje in Epe.
Op zich prima advies en nette verkopers.
Mijn ouders hadden een bouwtekening waarop de maten van het rookkanaal en de hoogte van het huis op aangegeven stond en brachten deze mee naar de winkel.
Na enig wikken en wegen besloten ze bij ’t Stokertje een pellet kachel aan te schaffen, in de winkel werd gevraagd of mijn ouders wouden dat er voorafgaand aan de installatie een monteur langs moest komen om de exacte situatie te bekijken, daarmee stemden ze in.
Toen begon het wachten, er kwam vooraf geen monteur….
De dag van installatie kwam en mijn ouders dachten dat de monteur die zou komen de boel alsnog vooraf wel zou bekijken.
Toen de kachel kwam werd deze door een meneer gebracht die al met de boodschap in huis viel dat hij was gestuurd bij gebrek aan “echte” monteurs maar dat hij wel wist wat hij met de situatie aan moest en vaker installaties deed.
Wellicht hadden ze daarop meteen moeten ingrijpen maar ze vertrouwden erop dat ’t Stokertje niet zomaar iemand zou sturen en dat de meneer dus wel zou weten waar hij mee bezig is.
De installatie van de kachel op zich verliep prima, echter keek de meneer niet verder dan het monteren en installeren van de kachel.
Het leek allemaal oke en mijn ouders konden lekker stoken met hun nieuwe kachel.
Na enige tijd kwam er smurrie uit het plafond bij de aansluiting op het bestaande rookkanaal.
Hierop natuurlijk contact opgenomen met ’t Stokertje en jawel hoor, ze stuurden een echte monteur.
Deze deed een goeie controle en al snel bleek dat het bestaande rookkanaal hogerop in het huis een andere diameter had dan de aansluiting beneden in het plafond, deze diameter bleek te ruim voor het afvoer van deze kachel.
Tevens gaf de monteur ook aan dat ze van de fabrikant inmiddels ook bericht hadden gekregen met een aanpassing van de hoogte van het rookkanaal die de kachel aan zou kunnen, het huis van mijn ouders bleek ook nog eens te hoog!!
De monteur deed enig afstellen aan de kachel in de hoop dat deze wat harder zou uitstoten en daardoor wellicht het probleem verholpen zou zijn.
Helaas bleek dit al snel niet h

Een passende en fatsoenlijke oplossing

JJSPIES
    We hebben dus te maken met: een monteur die niet vooraf komt schouwen, een “monteur” die de installatie komt doen die aangeeft geen monteur te zijn, een rookkanaal die te ruim is en een huis die te hoog blijkt te zijn.
    Hierop neemt mijn vader weer contact op met ’t Stokertje en krijgt te horen dat hij de verkeerde maat heeft doorgegeven van het rookkanaal, over alle andere zaken word niet gesproken en met name de “monteur” word van tafel geveegd met de reden dat het niet uit zou maken wie het installeert, de maat van het rookkanaal is niet goed doorgegeven, oplossing van ’t Stokertje: een offerte van €1600,- voor het installeren van een flexibel rookkanaal met isolatie op de juiste maat.
    Helaas is ondertussen, twee weken geleden, mijn vader onverwacht overleden en kan dus niet meer strijden om voldoening te krijgen in deze kwestie.
    Hij kan niet meer zelf zijn verdediging doen om te krijgen waar hij recht op heeft, een fatsoenlijk werkende kachel en niet een accessoire van bijna €3000 euro in de woonkamer waar enkel naar gekeken kan worden.
    Mijn moeder heeft gevraagd of ik deze kwestie wil oppakken en ervoor te zorgen dat er een fatsoenlijke oplossing komt waarbij niet alleen word gekeken naar de foutieve maat van het rookkanaal maar naar alle punten waarop deze aankoop een kat in een zak is geworden.
    Deze taak neem ik dan ook op me en ik zal strijden totdat er een fatsoenlijke oplossing word aangedragen door ’t Stokertje!
    Hiermee ben ik gisteren gestart door telefonisch tot een oplossing te komen echter krijg ik hetzelfde verhaal te horen als mijn vader bij zijn pogingen, ze konden wel de offerte aanpassen naar €1500,- maar dat was het beste wat ze kunnen doen.
    Hier ga ik en natuurlijk ook mijn moeder absoluut niet mee akkoord.
    Aangezien het telefonisch niet op te lossen is ben ik genoodzaakt deze week persoonlijk een bezoek te brengen aan de verkopers te Epe, dit zal ik dus ook zeker gaan doen en eens zien of dat beter werkt.
    Zo niet, dan zal ik alle nodig stappen nemen die ik noodzakelijk vind om tot een oplossing te komen.
    Linksom of rechtsom, dit moet opgelost worden!
    Aanvulling vanuit mijn broertje:

Nog niet gesproken over dat na het eerste telefonische contact met 1 van de verkopers om een melding te doen van het probleem er op de achtergrond door een “collega” lacherig werd gedaan over het feit dat de beste man die de installatie heeft gedaan helemaal geen erkend monteur is en dat die zich normaal alleen bezig houdt met de software en het computer gericht instellen van de apparaten! Van je collega’s moet je het hebben en tevens bevestiging dat er onwijs onzorgvuldig om is gegaan met de voorbereiding en installatie van een apparaat twv €3000! Als er zo omgegaan wordt met klachtenafhandeling heb je geen recht van bestaan! Slechte zaak dit en heel onprofessioneel.
    't Stokertje
    Geachte familie Spies, we vinden het erg vervelend dat u een klacht heeft over onze dienstverlening en willen u bij deze alvast onze excuses aanbieden voor de ontstane overlast en commotie. Ook willen wij u condoleren met uw verlies. Wij hebben als directie echter geen klacht van u of uw familie ontvangen. Hetgeen u omschrijft is blijkbaar met onze medewerkers besproken en komt erg vervelend op ons over. Als u het echter niet eens bent met de gang van zaken of de werkwijze van een medewerker (en dat is hier overduidelijk het geval) kunt u een klacht indienen via klacht@stokertje.nl hetgeen ook toegelicht wordt in onze klachtenprocedure op onze website https://www.stokertje.nl/klacht. We vinden het erg jammer dat u nu zowel op facebook, als klachtenkompas, als feedback company uw klacht omschreven heeft, terwijl wij als bedrijf zelf nog geen klacht van u ontvangen hebben. Als wij niet weten wat er speelt kunnen wij namelijk ook geen oplossing aandragen en er voor zorg dragen dat eventueel gemaakte fouten recht gezet worden. Wij zullen uw klacht die via dit medium nu bij ons bekend gemaakt is alsnog per omgaande in behandeling gaan nemen. Om dit adequaat en nauwkeurig te kunnen beoordelen en uw klacht serieus te kunnen beantwoorden zullen wij eerst het dossier intern opvragen en daarna om een toelichting verzoeken van de verschillende betrokkenen. Daarna zullen we hier bij u op terug komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om voor de volledigheid aan te geven op welk e-mailadres (welk contactpersoon) u onze reactie wilt ontvangen? Dit kunt u sturen naar klacht@stokertje.nl zodat u uw mailadres niet openbaar hoeft te melden. Bij voorbaat dank en hartelijke groet Ilse Hoogland, t Stokertje.
    JJSPIES
    Onze klacht is afgehandeld, hele snelle en eerlijke interventie gekomen vanuit het management.
    Wij zijn weer blij!

JJSPIES

Ook een klacht indienen over ?