Opgelost door Camptoo: Camptoo weigert de huursom in depot uit te betalen na annulering.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 446567
Gebruiker
M. vd Ent
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Vanwege de coronacrisis hebben we de camperhuur in overleg met de verhuurder geannuleerd. Camptoo heeft dit geannuleerd maar houdt het geld vast en geeft een voucher met de opmerking dat dit nu in de reisbranche gebruikelijk is.
Camptoo is echter een bemiddelingsburo dat de huurprijs slechts in depot houdt in ruil voor een fee. Het vasthouden van een bedrag dat zij slechts beheren kan wat mij betreft niet afgehandeld worden middels een voucher. Daarnaast willen zij niet ingaan op het terugbetalen van de afgekochte borg en verlaging eigen risico.

De oplossing

Ik wil het geld in depot per direct terug ontvangen en tevens de kosten voor afgekochte borg en verlaging eigen risico terug ontvangen.

4 reacties

  1. Auteur
    Camptoo
    Datum
    Beste M. vd Ent,

    Wij vinden het jammer om te horen dat u onze service als negatief heeft ervaren. Tijdens de corona geven wij huurders de mogelijkheid te annuleren tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden of te kiezen voor een voucher, waarbij wij de servicekosten in het huurtegoed cadeau geven. Met de voucher kan er een nieuwe reis worden geboekt voor 1 mei 2020. Maakt u voor 1 mei 2020 geen gebruik van de voucher, ontvangt u het (aan)betaalde bedrag minus de servicekosten van ons terug.

    Omdat u aangeeft graag het (aan)betaalde bedrag terug te ontvangen, heb ik dit zojuist handmatig voor u in werking gezet. Het (aan)betaalde bedrag minus de servicekosten ontvangt u van ons binnen vijf werkdagen terug op uw rekening. De kosten voor het eigen risico verlagingsproduct is al eerder aan u terugbetaald.

    Heeft u verder vragen? Neem dan contact op met ons Customer Happiness team. Wij helpen u graag.

    Met vriendelijke groet,


    D. Verhagen
  2. Auteur
    M. vd Ent
    Datum
    Beste D Verhagen, wij hebben niet de keuze gekregen maar met de nu geboden oplossing ben ik tevreden waar het de huursom betreft. Hry bedrag voor het eigen risicoverlaginsproduct heb ik tot op heden niet ontvangen. Ik wacht uw reactie af.

    Met vriendelijke groet
    Martin en Heleen van der Ent
  3. Auteur
    Camptoo
    Datum
    Beste Martin en Heleen,

    Zojuist heb ik jullie een mail gestuurd over de terugbetaling van het eigen risico verlagingsproduct. Indien het e.e.a. niet duidelijk is, hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groet,


    D. Verhagen
  4. Auteur
    M. vd Ent
    Datum
    Inmiddels is het duidelijk. En goed opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. vd Ent
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Camptoo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen