Klacht 123BestDeal.nl: Retourkosten beschadigd en niet compatibel product

sad Niet opgelost
Kouwenhoven1

Ik heb een tablethoes besteld via de site van 123BestDeal, speciaal voor de voor de Samsung Galaxy Tab 4 10.1. Ik kom er, na ontvangst, achter dat de onderkant van de hoes, bedoeld voor de tablet, gedeeltelijk over de touchscreen knopjes heen valt. Dit evenals dat de hoes is beschadigd, de zijkant van de hoes is al verbogen en de randen van de hoes zijn scheef.

Direct nadat ik hier achter kwam heb ik gemaild naar 123BestDeal om hen dit te laten weten en het product hierom retour te willen sturen. Uiteindelijk kreeg ik de retourinstructies toegemaild, waarin stond vermeld dat ik de retourkosten zelf moest betalen. Ik heb hen een mail gestuurd om te vragen of dit een uitzondering is, aangezien het product zowel beschadigd als niet compatibel met het aangegeven model tablet.

Zij heeft mij echter laten weten dat de retourkosten alsnog voor eigen rekening zijn, doordat zij geen antwoordnummer hebben en de verzendkosten gratis waren.

Dat 123BestDeal geen antwoordnummer heeft, betekent niet dat ik de retourkosten niet terug zou kunnen krijgen. Daarnaast hebben die gratis verzendkosten hier niks mee te maken. Ik zou m.b.t. de eventuele verzendkosten namelijk een keuze hebben om deze te betalen. Ik heb er nu niet voor gekozen om een beschadigd product te ontvangen, welke ook niet compatibel is met het aangegeven modelnummer zoals op de site staat vermeld.
Ik heb van 123BestDeal vernomen dat zij pas over de retourkosten kunnen overleggen wanneer het product is geretourneerd.

Ik heb toen (afgelopen vrijdag 19 januari) het product retour gestuurd en deze hebben zij ontvangen, ik ontving vandaag namelijk de productkosten retour. Desondanks heb ik niets meer van hen vernomen dus opnieuw gemaild of ik nu alsnog de retourkosten terug kreeg, aangezien zij nu zelf konden zien dat het product beschadigd was. De reactie hierop was dat de retour is goed gekeurd en ik de retourkosten niet vergoed krijg, ondanks dat ik een beschadigd product heb ontvangen.

Retourkosten worden betaald/teruggestort door 123BestDeal doordat het product al was beschadigd.

Bijlagen

Kouwenhoven1