Klacht 123Keukenapparatuur.nl: Slechte reparatievergoeding na defect bij pas 3 jaar oude koelkast

Klachtnummer
# 308092
Gebruiker
A. Slooff
Datum
0 reacties

Details

De klacht


In 2015 bij 123keukenapparatuur online een nieuwe Liebherr-koelkast (tafelmodel) gekocht voor € 330. Deze ging na 3 jaar stuk (thermostaat). Op hun verzoek gerepareerd door Liebherr-dealer "Buram Electro" voor € 154,75. Reparatie moest ik thuis direct betalen. Volgens de dealer moet dit type koelkast gemiddeld 10 jaar meegaan; volgens de branche-organisatie UNETO-VNI minimaal 4 jaar. De mijne was al na 3 jaar kapot. Daarnaast had ik een vervolgschade van € 50 aan bedorven etenswaren.
123keukenapparatuur wil slechts € 25,79 vergoeden volgens de richtlijnen van branche-organisatie UNETO-VNI. Buram zelf gaf nog 50% korting op de nieuwe thermostaat, dus niet 123keukenapparatuur. De Geschillencommissie in dezen schijnt mee te gaan met de UNETO-VNI-richtlijnen en zich daarop beroepen zou volgens de Consumentenbond weinig zin hebben.

De oplossing


Een vergoeding van slechts € 25,79 acht ik te laag en daarom onredelijk, omdat ook na de verstreken garantieperiode van 2 jaar een product nog redelijkerwijs moet voldoen aan de geldende eisen hiervoor.
Eerder zou de vergoeding dus minimaal € 100 moeten zijn.

0 reacties

Ook een klacht indienen over 123Keukenapparatuur.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen