Klacht 123Keukenapparatuur.nl: Niet aan de afspraak gehouden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 100494
Gebruiker
Rosa
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het begon veelbelovend! Via hun konden we dezelfde vaatwasser voor 35 euro goedkoper kopen! Echter bleek dit later toch niet het geval, waardoor we toch niet goedkoper uit waren.

Aan de telefoon hadden we duidelijk aangegeven dat we in een appartement op een verdieping wonen, zonder lift. De oude vaatwasser zouden ze meenemen.

Op de dag van de bezorging kwamen we erachter dat de chauffeur er niets van wist dat hij naar boven moest, en hij weigerde dit te doen. Na veel gezeur toch gelukt, maar die oude zou hij niet meenemen! Daarvoor moesten we bellen.

Toen we belden was dit opeens absoluut niet mogelijk, want ik zou gelogen hebben: we hadden maar 4 traptreden en een lift. Bizar! Ik ben juist duidelijk geweest dat dat niet het geval was!

Door een onterechte aanname, zitten wij nu met een vaatwasser die ze niet willen meenemen, iets wat ze wettelijk verplicht zijn! (http://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/extra-informatie/vaatwasser-afdanken/)

De oplossing

Het ophalen van de vaatwasser zoals we afgesproken hadden, en zoals is beloofd in de email. Dit zijn jullie namelijk verplicht:

"bij koop is de winkel verplicht je oude, soortgelijke apparaat in te nemen. Deze zogeheten oud-voor-nieuw-regeling geldt alleen voor particulieren. "
bron: http://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/extra-informatie/vaatwasser-afdanken/

1 reactie

  1. Auteur
    Rosa
    Datum
    Net zoals hier, hebben ze me ook per email genegeerd. Raar, want toen ik vroeg hoe ik een klacht kon indienen was het antwoord per email. Niet dus.Erg jammer hoe ze dit hebben afgehandeld. Of eigenlijk, hoe ze gewoon niets gedaan hebben. Zeker niet een bedrijf waar ik nog eens iets zou bestellen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rosa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over 123Keukenapparatuur.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen