Klacht 123Wonen.nl: Bemiddelingskosten niet terugkrijgen

Klachtnummer
# 318243
Gebruiker
Nadine_
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Via 123wonen zouden mijn partner en ik een woning huren van de heer M. van Dijk. Alles was rond (op het tekenen van de huurovereenkomst na). Ik had al wel de factuur van 123wonen ontvangen voor de kosten van de 1e maand huur, de waarborgsom, en de aanhuurkosten. Totaal € 2379,81.

Vlak voor het tekenen van de huurovereenkomst belde 123wonen mij om te zeggen dat M. van Dijk de woning toch had verkocht, we zouden niet kunnen huren. Dit terwijl we de huur van onze andere woning al hadden opgezegd (dit heeft voor veel problemen gezorgd, we stonden op straat hierdoor). Omdat ze wel hadden bemiddeld, zouden ze het geld niet teruggeven. Dit gaat echter tegen hun reglementen in: de bemiddelingskosten zijn pas van toepassing bij een succesvolle bemiddeling (dus getekende huurovereenkomst en daadwerkelijk huren van het object). 123wonen heeft in hun systeem staan dat er géén succesvolle bemiddeling heeft plaatsgevonden. Toch weigeren zij mijn geld terug te geven. Daarnaast hebben wij enorm veel extra kosten moeten maken (4 verhuizingen opslagkosten in 3 jaar tijd).

De reden dat ik mijn geld niet terugkrijg: het kantoor in Arnhem is van eigenaar gewisseld. Voor mij is dit geen geldige reden: 123 wonen is 123 wonen.

De oplossing

Het geld van de betaalde factuur terugkrijgen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat 123Wonen.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over 123Wonen.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen