Klacht 1DayFly.com (failliet): Geen restitutie na telefonisch contact

JasperB1

Ik heb een hotel geboekt voor 2 nachten bij van der Valk in Uden-Veghel via 1DayFly. Bij aankomst van de kamer was de kamer totaal niet naar wens, het was hier 40 graden en ik was in de veronderstelling dat er een bad in zat. Ik wilde dit annuleren bij het hotel, maar die gaven aan dat er geen restitutie plaats kon vinden, daarvoor moest ik naar 1DayFly.Ik kon hier op de website ook niets over vinden. Vervolgens heb ik 1DayFly gebeld en de medewerker die ik heb gesproken kon mij niet vertellen of er wel of niet een restitutie plaats kon vinden. Hiervoor zou ik de volgende dag contact op moeten nemen. Omdat ik daar niet op wilde wachten, want ik had tenslotte maar 2 nachten, heb ik de kamer geannuleerd.
De volgende dag heb ik 1DayFly gebeld en konden ze me ook niet vertellen wat de mogelijkheden waren. Uiteindelijk na meerdere telefoontjes moest ik schriftelijk een klacht indienen. Nadat ik dit had gedaan kreeg ik uiteindelijk te horen dat er geen mogelijkheid is op restitutie omdat er in de algemene voorwaarden staat dat annuleren niet mogelijk is.
Als de telefonische medewerkers mij dit direct hadden kunnen doorgeven had ik hier rekening mee kunnen houden. Ik mag toch verwachten dat de medewerkers capabel genoeg zijn om de eigen voorwaarden te kennen of deze op z'n minst in moeten kunnen zien.

Daarnaast geven ze aan dat de algemene voorwaarden inzichtelijk zijn op het moment dat je een reis boekt. Als je op een datum klikt kun je vervolgens akkoord gaan met de algemene voorwaarden, daar kun je erop klikken. Ik vind dat de algemene voorwaarden ook terug te vinden moeten zijn zonder dat je een reis hebt geboekt.
Op dit moment kom ik er niet meer uit bij 1DayFly, zij schuiven het op mij af dat ik had moeten wachten en dat ik geen geldige reden voor annulering heb. Ik vind echter dat dit de reden is dat ik gebeld heb, omdat ik wilde weten wat de mogelijkheden waren. Als zij me hier dan niet over kunnen inlichten vind ik dat dit door hen is veroorzaakt.

Mijn gewenste oplossing is dat ik het volledige bedrag van €169,95 terug gestort krijg, dit omdat ik ook geen gebruik heb gemaakt van het hotel. Ik stond namelijk binnen een half uur weer buiten.

Wij vinden dat 1DayFly.com (failliet) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

JasperB1
Geen reactie op de klacht gehad

Ook een klacht indienen over ?