Opgelost door 1DayFly.com: Polaroid sportbril defect na 10-20 keer dragen

mvanoosterhout

In april 2016 heb ik een Polaroid sportbril gekocht bij 1DayFly. Hiervan heeft het montuur het in het midden begeven terwijl hij slechts 10-20 keer gedragen is op de fiets. De bril is nooit gevallen, altijd netjes behandeld en voorzichtig op en afgezet. De bril is - buiten de scheur in het montuur - niet van nieuw te onderscheiden. Er is door mij begin augustus een foto van het mankement gestuurd aan 1DayFly, de defecte bril is echter nog steeds in mijn bezit. Op basis van enkel de ingestuurde foto geeft 1DayFly aan dat Polaroid geen garantie geeft op 'gebruiksschade'. Navraag bij Polaroid bevestigd dit: alle defecten aan monturen vallen per definitie onder gebruiksschade en daarmee buiten de garantie. Dit kan mijns inziens niet kloppen.
Men houdt echter voet-bij-stuk en honoreert de garantieclaim niet.

Graag zou ik zien dat de klacht fatsoenlijk in behandeling wordt genomen.
De bril is nooit door 1DayFly en/of Polaroid bekeken en toch wordt direct de schuld van het defect bij de gebruiker gelegd: belachelijk!
In dit specifieke geval zou ik graag een vervangend exemplaar ontvangen en anders het aankoopbedrag teruggestort krijgen.

Beste Maarten,

Bedankt voor uw bericht. Wij zijn via de mail alsnog voor u bezig om te zoeken naar een goede oplossing. Wij houden u hierover op de hoogte!

Fijn weekend gewenst.
    Beste 1DayFly,
    Hartelijk dank voor uw reactie.
    U heeft mij op 26 augustus - naar aanleiding van bovenstaande klacht op Klachtenkompas - ook reeds per e-mail kenbaar gemaakt dat er alsnog gezocht wordt naar een oplossing.
    Ik wacht uw reactie af, al moet ik wel zeggen dat - gezien het feit dat de klacht initieel al op 2 augustus aan u kenbaar is gemaakt - ik het wel tijd vind voor een oplossing.
    1DayFly.com
    Geachte heer van Oosterhout.

Hartelijk dank voor uw geduld. Per mail hebben wij bevestigd dat er een nieuwe bril naar ons onderweg is om deze te laten vervangen voor u.

Wij zullen u hier verder natuurlijk van op de hoogte houden.

Hiermee hopen wij u voldoende te hebben geinformeerd en wensen wij u nog een hele fijne en mooie dag toe.

Joost van den Hoven
    mvanoosterhout
    De klacht is - weliswaar pas na plaatsing op Klachtenkompas - naar mijn volle tevredenheid opgelost.
    De vervangende bril is vandaag binnengekomen.