Opgelost door 3Vcard: spontaan blokkeren 3Vcard en slecht bereikbaar

Stef

3V kaart gekocht om de vakantie te boeken in Engeland. tijdens de tweede betaling wordt de kaart geblokkeerd. telefonisch na lang wachten (want op mail reageren ze niet) iemand gesproken. `verdachte `handelingen. er staat nog 94 euro op de kaart. ik krijg een adres waar ik een kopie van mijn legitimatiebewijs (ondertekend door de gemeente!) en een recentelijk bewijs van adres moet sturen. Als extra mededeling kreeg ik te horen als ik het er niet mee eens was, ik maar een klacht in moet dienen bij klachtenkompas. Dit alles in februari.
Tot op heden geen reactie. recent weer een poging gedaan om te bellen. na 15 minuten de moed opgegeven a 15 ct per minuut. niemand gesproken.

terugboeken van mijn geld naar betaalrekening waar het ook vanaf komt.

Geachte heer, mevrouw,

Onze excuus voor deze late reactie. Klachtenkompas is inmiddels een website waar we nu actief mee zijn, en voorheen niet. Dit neemt niet weg dat we graag hadden gewild dat u tijdig en correct geholpen had moeten zijn.
    Het klopt dat we tijdelijk onderbezet waren, en daardoor telefonisch slecht bereikbaar. Inmiddels is dit euvel volledig verholpen en zijn we weer bereikbaar.

Gezien onze vertraging horen wij graag of deze klacht nog actueel is.

Graag horen wij of wij u nog van dienst kunnen zijn.

Beste Ruth,
    er is weer contact met me op genomen. Dit pas naar eerst contact met VISA Europe en KiFid. ik heb deel van mijn geld terug kunnen boeken wat er ging toch nog even €5 administratiekosten af.
    Er rest mij alleen nog de kaart te deactiveren want opwaarden mag ik niet meer op deze kaart volgens de laatste mailing.
    vr gr Stef
    Geachte heer Sprangers,

Vervelend dat u deze ervaring met ons heeft gehad. Vooral de herhaaldelijk lange wachttijden zijn natuurlijk nooit onze intentie geweest.

Ik zie in onze gegevens dat uw account al gesloten is op 16 februari, op uw verzoek.

Graag hoor ik of ik u nog ergens anders mee kan helpen.

Beste Ruth,
    de terugstorting laat volgens de site 10 dagen op zich wachten. Dan staat de kaart op €0.
    Graag zie ik aansluitend dat de kaart wordt gedeactiveerd zonder dat ik hier nog actie op hoef te ondernemen.

vr gr Stef
    beste Ruth,
    de kaart die in februari gesloten is, betreft mijn eerste kaart. er bleek een limiet op de kaart te zitten die niet vermeld staat in de papieren bijlage. dit artikel is heel handig overgeslagen. vandaar ik een tweede heb aangeschaft. deze is nu het probleem. ik reis veel in het buitenland en heb een behoefte aan een pre-paid cc.
    Geachte heer Sprangers,

Ik heb geen gegevens van uw tweede card, kunt u mij vertellen op welke naam en/of e-mail adres deze staat? Dan kan ik het account ervan erbij zoeken zodat ik uw klacht beter kan begrijpen.

Het klopt dat er een beknopte versie van de Algemene Voorwaarden op papier zit, bij het leveren van de fysieke card. De gehele algemene voorwaarden kunt u ten alle tijde nalezen op de website https://www.3vcard.nl/terms_and_cond.html.

Beste Ruth,

deze kaart staat op het e-mailadres online.veiling@gmail.com . Ik kon namelijk niet voor de tweede keer hetzelfde e-mailadres gebruiken, vandaar. Ik heb de voorwaarden nadien op internet gevonden. vandaar ik ook de verschillen aantrof tussen de papieren versie en de internetversie.

gr stef
    Geachte heer Sprangers,

Ik zie inderdaad dat u de 18de bent geïnformeerd over het bereiken van het opwaardeerlimiet van € 2.500,00 per jaar. Ook zie ik dat u diezelfde dag een terugboeking naar uw bank heeft aangevraagd. Terug boekingen duren inderdaad uiterlijk 10 werkdagen.

Verder zie ik dat uw account nu geen saldo meer heeft. Kunt u bevestigen dat u het resterende saldo op uw bankrekening heeft ontvangen? Het bankrekeningnummer waar het naartoe is gestort is hetzelfde als dat ingevoerd is in het account, mocht u het willen controleren.

Overigens mag u maar in het bezit zijn van één card. Mocht u een oud account niet meer gebruiken, kunnen wij deze voor u sluiten en het e-mail adres en telefoonnummer aanpassen. Dan kunt u een nieuw account aanmaken met het eerste e-mailadres.

Overigens zie ik in beide accounts dezelfde blokkade: namelijk alleen dat u het opwaardeerlimiet heeft bereikt en daardoor niet kunt opwaarderen. Bij beide accounts heeft u nog wel betalingen kunnen doen, evenals terugboeking naar uw bank. Ik vind het vreemd te horen dat er om uw ID is gevraagd en dat er een betaling is geblokkeerd, hier zie ik in het systeem niets van terug.

Als u wilt dat ik hier werk van ga maken, controleer ik bij mijn collega's van de technische dienst hier meer van weten.

Geachte heer Sprangers,

Excuus, ik zie dat er inderdaad op uw tweede card om uw ID en adresbewijs (zogenoemde KYC) is gevraagd. Dit was toendertijd vanwege de vreemde naam 'online veiling'. Het betreft een VISA betaalmiddel, dit is een officieel betaalmiddel met regels van de bank waar wij ons aan moeten houden.

Zoals ik al uitlegde mag u maar één account per persoon hebben, mede door deze regels. Het opgeven van een valse naam duidt soms op fraude. Vandaar dat er op deze manier mee is omgegaan.

Beste Ruth,
    het bedrag staat nu op mijn rekening. Het saldo op de kaart in nul. Graag de kaart deactiveren zodat ik geen vreemde naheffingen kan krijgen en de kaart niet meer bruikbaar is.

Groet stef

Groet stef
    Geachte heer Sprangers,

Ik kan inderdaad bevestigen dat u geen saldo meer op de card heeft staan.

Naheffingen komen bij ons in de vorm van inactivity fee, en zijn alleen geldig als u überhaupt nog saldo op uw card heeft staan. Inactivity fee word geïnd na 15 maanden geen activiteit en kost €1,50 per maand.

Uw account heb ik inmiddels gesloten, dus voor u geldt bovenstaande niet (meer).

Stef
    Probleem is opgelost. Communicatie met 3V via deze site is uitstekend. Snelle reacties en meedenken in de problematiek. Ik hoop dat 3V ook hun eigen servicedesk beter in gaat richten.

Stef

Ook een klacht indienen over 3Vcard?