Opgelost door 4Launch: Geen reactie, geen alternatief product

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 123341
Gebruiker
Mathieu
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb maandag een monitor besteld welke, achteraf bezien , technisch niet de juiste was. Ik had een andere moeten aanklikken. De bestelling was echter juist gedaan en de betaling was inmiddels voldaan via Ideal.

Binnen een half uur na het plaatsen en betalen van de bestelling heb ik meteen de telefoon gepakt en 4Launch gebeld: tot vier maal toe werd niet doorgeschakeld maar 'liep de meter' wél. Na een kwartier in de wacht te hebben gestaan ben ik gaan mailen.

In eerste instantie werd ik goed te woord gestaan: ik moest de monitor (welke ineens al verzonden zou zijn) retour zenden en na ontvangst zouden ze de alternatieve monitor opsturen. Direct na binnenkomst van 'verkeerde' monitor op dinsdag heb ik deze retour gezonden.; Woensdag heeft 4Launch de monitor ontvangen.

Ondanks belofte heb ik echter geen mailbevestiging gekregen dat de alternatieve monitor is verzonden. Na herhaaldelijk contact opgenomen te hebben , heb ik van 4Launch geen enkel bericht meer terug gekregen.

De oplossing

Ik heb de monitor maandag 10-08 besteld omdat ik deze woensdag 12-08 nodig heb gehad. Dit was vanwege de omslachtige RMA retour-aanvraag niet realiseerbaar: eerst moest de 'oude' monitor retour zijn in Eindhoven, en daarna zouden ze pas de alternatieve monitor naar mijn adres verzenden..?

Deze retourzending is woensdagmiddag (13:36 uur) in Eindhoven aangeboden. De alternatieve monitor had hierom deze dag kunnen worden verzonden zodat ik deze donderdag 13-08 in huis zou hebben. 4Launch weet dat ik er erg veel haast mee heb en bovendien heb ik de monitor toch vooraf al betaald (het alternatief is zelfs E. 80,00 goedkoper).

Graag alsnog per ommegaande de alternatieve monitor aan mij verzenden
en het teveel betaalde bedrag overmaken op mijn bankrekening.

3 reacties

  1. Auteur
    4launch
    Datum
    Geachte klant,

    Zoals we kunnen nagaan is de monitor vandaag ontvangen en verwerkt. De vervangende monitor zal vandaag naar u toegestuurd worden. Hierover krijgt u in de loop van de dag nog een statusupdate. De verwachting is dat u het vervangende scherm morgen tegemoet kunt zien, als er verder geen vertragingen zijn bij PostNL. Bij dergelijke omruilingen kunnen wij het uitsluitend het gewenste artikel afsturen, wanneer de te retourneren product ontvangen en verwerkt is. Wij vragen uw begrip in deze. Had u eerder het alternatieve product gewenst, dan had dit via een nieuwe bestelling kunnen lopen. Zodra het gewenste product ontvangen is, dan willen wij u vragen dit naar ons te bevestigen.

    Customer Support
    4Launch BV
  2. Auteur
    4launch
    Datum
    Geachte klant,

    De zending heeft de volgende Track & Trace: 3SYFNL010646928. Het pakket kunt u vanaf morgen volgen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Customer Support
    4Launch BV
  3. Auteur
    Mathieu
    Datum
    De gehele klacht is ontstaan door slechte communicatie (4Launch is vanuit mij telefonisch niet bereikbaar geweest en mailverkeer vanuit 4Launch draaide om de hete brij heen). Nu er gericht een oplossing in werking is gezet zijn mijn zorgen weg.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mathieu
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over 4Launch?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen