Opgelost door 4Launch: Ondeugdelijk product wordt niet correct hersteld

angry Opgelost
V.P.G. Voorheijen

In januari aangeschafte laptop is ondertussen meermaals ter reparatie aangeboden voor een scala aan klachten, de eerste maal binnen 6 maanden. Voor sommige van deze klachten (Touchpad laat cursor soms verspringen) is als oplossing een losse muis aangeboden, daarnaast is voor het missen van toetsaanslagen reeds het keyboard vervangen (Daarmee ook opgelost). Nu blijft er de klacht van het scharnier van het deksel dat "slap" is en de SD Kaartlezer die bij gebruik op netspanning elke minuut denkt dat de SD kaart even losgekoppeld is (Speelt niet op accu spanning). De laatste 2 klachten (SD kaart probleem en deksel issue) zijn bij de laatste RMA volgens 4launch niet geconstateerd. Ondanks dat voor het SD kaart issue een video als bewijs is aangeleverd.

Ik heb geen vertrouwen meer in dit product en de deugdelijkheid van dit product is al binnen een termijn van 6 maanden kenbaar gemaakt. Daarom verwacht ik als oplossing mijn geld terug voor dit ondeugdelijk product.

4Launch is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

V.P.G. Voorheijen
    4launch heeft nog niets laten weten uit zichzelf. Na nogmaals zelf contact gezocht te hebben zal de laptop opnieuw ter RMA worden aangeboden. Wordt vervolgd
    V.P.G. Voorheijen
    4launch heeft aangegeven de laptop alleen ter reparatie te willen aanmelden (rechtstreeks bij Lenovo zodat zij geen kosten maken) als ik akkoord ga met mogelijke onderzoekskosten van 50 a 75 euro indien geen defect geconstateerd wordt. Dit vind ik niet acceptabel en ik heb aangegeven dat 4launch het probleem moet oplossen omdat ik met hun een koopovereenkomst heb gesloten. Daarbij tevens aangegeven dat ik bereid ben om naar thuiswinkel.org of de geschillencommissie te stappen. Wordt vervolgd.
    V.P.G. Voorheijen
    Helaas geen nieuws van 4launch. Na bijna 3 verstreken werkdagen sinds mijn laatste verzonden Email heb ik zelf weer gebeld, waarbij weer wordt doorgegeven aan de betreffende collega dat ik een email beantwoord heb en een reactie verwacht.
    V.P.G. Voorheijen
    Wederom nog steeds geen nieuws van 4launch. Ondertussen via thuiswinkel.org een klacht geopend op 27 november hopende dat er weer gecommuniceerd wordt door 4launch. Indien binnen 7 dagen geen oplossing is gevonden dan kan ik met de hulp van thuiswinkel.org naar de geschillencommissie stappen.
    V.P.G. Voorheijen
    Er is ondertussen contact geweest met 4Launch, echter niet op basis van mijn klacht hier of mijn klacht via thuiswinkel.org. Daarnaast blijft de patstelling gehandhaafd. Zij willen mijn product alleen ter reparatie aannemen als ik akkoord ga met de onderzoekskosten van 50 a 75 euro indien er geen klacht geconstateerd wordt, ik wil mijn geld terug. De reden die 4launch aangeeft dat ik mijn geld niet terug kan krijgen is dat zij zelf de klacht niet kunnen constateren, evenals het reparatiecentrum. (En ik nog steeds wel)
    V.P.G. Voorheijen
    Er heeft geen communicatie meer plaatsgevonden vanuit 4launch. Zelfs nadat thuiswinkel.org contact met 4launch heeft opgenomen is er nog geen contact geweest. Tot be continued.....
    V.P.G. Voorheijen
    Op 14 december heeft 4launch voor het eerst gereageerd op de klacht via thuiswinkel.org. Het standpunt mbt de reparatiekosten bleef gehandhaafd (50-75 euro betalen indien er geen klachten worden geconstateerd, terwijl Lenovo zelf aangeeft deze kosten niet in rekening te brengen tenzij een klant duidelijk zelf de veroorzaker is van de schade). Daarop heb ik een tegenvoorstel gedaan (Direct geld terug, alsnog goed repareren of expertise inschakelen en bij beoordeling fabricagefout (In de hardware of bijgeleverde fabriekssoftware) alsnog geld terug, inclusief schadevergoeding en kosten expertise. 4Launch heeft aangegeven uiterlijk 19 december hier een antwoord op te geven.
    V.P.G. Voorheijen
    Op 19 december heb ik een E-mail ontvangen waarbij 4Launch voorsteld externe expertise in te schakelen in de vorm van een certified lenovo repair center. In dit geval kiezen we voor MicroFix. Ik zal nogmaals duidelijk de klachten doorgeven alsmede video-bewijs van de klachten maken. Tevens zal ik de SD kaarten en voeding meegeven waarmee de problemen optreden. Indien de expertise beslist dat de laptop hardwarematig defect is zal 4Launch de koop ongedaan maken. Is de laptop wel in orde zal ik de kosten dragen voor deze expertise.
    V.P.G. Voorheijen
    Het videobewijs is gemaakt en aangeleverd. Momenteel wachten we op de opgave van de kosten van Microfix en de instructies om de laptop op te sturen. Het videobewijs lijkt wel op een softwareprobleem te wijzen (Afhankelijk van de versie van software is het probleem in meer of mindere mate aanwezig). Echter hoort alles goed te werken op zijn minst af fabriek en anders wel met de volledige updates. To be continued!
    V.P.G. Voorheijen
    Door de feestdagen is er nog geen update over deze case. Maar om het verlopen van de klacht te voorkomen bij deze (g)een update.
    V.P.G. Voorheijen
    Na overleg met 4launch en thuiswinkel.org is besloten dat de laptop aan Microfix wordt aangeboden ter controle. Indien de klachten na fabrieksherstel van de software aanwezig zijn dan zal 4launch de laptop crediteren. Tevens nemen zij de kosten van de expertise voor hun rekening. Mochten de klachten niet geconstateerd worden dan zal ik de kosten moeten voldoen van de expertise.
    V.P.G. Voorheijen
    Ik heb een verzendlabel ontvangen en ik ga dit weekend de laptop versturen. Hopelijk krijgen we dan snel resultaat te zien.
    V.P.G. Voorheijen
    De laptop is zaterdag verzonden. Het is nu wachten op de reactie van het reparatiecentrum.
    V.P.G. Voorheijen
    Er is nog geen reactie ontvangen van 4launch of het reparatiecentrum. Dit wordt binnen nu en 1 a 2 weken verwacht.
    V.P.G. Voorheijen
    Nadat ik zelf met 4launch contact heb opgenomen zijn enkele van mijn klachten gehonoreerd als een hardwarematig defect. Daarom zal 4launch nu het aankoopbedrag retourneren.

V.P.G. Voorheijen
Geld terug is de geboden oplossing. Het is alleen jammer dat je hier meer dan 6 maanden voor moet knokken.

Ook een klacht indienen over 4Launch?