Klacht 4Launch: Ondeugdelijke Asus Transformer

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 303393
Gebruiker
PeeGee
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Via 4Launch eind 2016 een Asus Transformer gekocht (serienr FCN0CV24T502525). Deze wilde binnen een half jaar niet meer opstarten. De Transformer naar Asus opgestuurd en gerepareerd terug gekregen. Een half jaar daarna weer hetzelfde probleem, weer de Transformer opgestuurd en gerepareerd terug gekregen. Verleden maand (weer een half jaar later) weer hetzelfde probleem. Nu wil Asus het notebook wel repareren, maar dan zijn de kosten voor ons omdat de garantie van een jaar verlopen is. Het notebook wordt door mijn dochter alleen tijdens de tentamenweken gebruikt (dus 1x per half jaar!) en dan geeft hij direct problemen. Bij de laatste keer ook duidelijk aangegeven dat we een goed werkend product retour verwachten, maar niet dus! 4Launch heeft ons aangeboden om de transformer naar hun te sturen, zodat zij kunnen kijken of ze hem kunnen repareren (aardig aangeboden, maar voor ons is het vertrouwen in de huidige Transformer helemaal weg. Mijn dochter kan zich niet permiteren dat ze telkens in de tentamenperiode een niet werkend apparaat heeft en dat is dus nu al 3x het geval geweest!).
Ik heb bij 4Launch aangegeven dat ik niet meer met een reparatie akkoord ga en een andere oplossing van Asus (evt. samen met 4Launch) wens, echter hierop heb ik geen enkele reactie meer mogen ontvangen.
Ik ben van mening dat Asus een ondeugdelijk apparaat geleverd heeft, gezien de hoeveelheid problemen die we er in de tijd dat deze gebruikt wordt hebben gehad. De levering is echter via 4Launch gegaan en dus vandaar ook deze klacht op naam van Asus en op naam van 4Launch.

De oplossing

Een omruiling voor een soortgelijk apparaat met dezelfde functionaliteiten, maar zeker geen Transformer meer uit deze serie! Het huidige apparaat krijgen ze dan terug (is onbeschadigd en zo goed als nieuw), omdat wij deze niet meer wensen te gebruiken omdat deze onbetrouwbaar is! Er zijn als je op internet kijkt trouwens veel mensen die soortgelijke problemen hebben met dit apparaat. Ook opmerkingen van wellicht virus of gratis software die voor problemen kan zorgen kan ik direct elimineren. Er staat geen gratis of illegale software op het notebook en hij wordt gecontroleerd op virussen (nooit iets aangetroffen). Ik ben zelf werkzaam in de ICT dus ik weet donders goed hoe dit werkt...

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

4Launch is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

3 reacties

  1. Auteur
    PeeGee
    Datum
    Nu, een week later, nog geen enkele reactie op mijn mail of op de ingestuurde klacht. Graag een reactie 4Launch/Asus
  2. Auteur
    PeeGee
    Datum
    Op 22 mei nog geen enkele reactie ontvangen....
  3. Auteur
    PeeGee
    Datum
    Op 28 mei nog geen enkele reactie ontvangen. Ook nog eens een mail naar 4Launch zelf gestuurd in de hoop dat ze een reactie geven...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PeeGee
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men wil bij 4Launch het notebook ontvangen om te kijken wat er mee aan de hand is. Daar deze al meerdere malen teruggestuurd is naar Asus heb ik aangegeven dat het 'weer' repareren geen goede oplossing voor ons is, omdat het vertrouwen in het product er niet meer is. Men heeft vanuit 4Launch inmiddels contact opgenomen met Asus en na ontvangst van het notebook zal men beslissen welke oplossing er geboden gaat worden. Afhankelijk daarvan zal deze klacht al dan niet naar tevredenheid worden opgelost. Update 12 juni: het notebook is nog bij 4Launch voor beoordeling. Op dit moment nog geen reactie ontvangen...
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over 4Launch?