Klacht 6Deals.nl: Ondeugdelijke en zelfs gevaarlijke bandenspanningsmetende ventieldopjes.

A. Bezemer

2 sets dopjes gekocht en binnen 2 weken platte band wegens lekkage door dopje. Gebeld met 6deals; ze zouden uitzoeken of het vaker voorkwam en het mij laten weten. Niet dus. Week later zelf weer gebeld. Ze wisten nog niks en zouden contact met mij opnemen. Toen enkele dagen later weer een band leeg stond weer zelf gebeld met de melding dat het dus geen incident leek te zijn en ik serieuze actie verwachtte, omdat het weleens een gevaarlijk probleem zou kunnen zijn en een terugroepactie misschien nodig was. Dopjes verwijderd op de auto waarvan er 2 banden waren leeggelopen. Na weer een week zonder reactie is nu ook op onze andere auto een band leeg en is het dus duidelijk een constructief probleem ! Ik weet niet hoeveel auto's er mee rond rijden, maar de kans op ongelukken lijkt zeer groot, dus lijkt actie mij vereist !!

Uiteraard geld terug.
Ivm verkeersveiligheid terughalen van alle exemplaren tenzij het aantoonbaar beperkt is tot enkele.

A. Bezemer
    Ik heb ze weer gebeld; ze hadden op 28 april een mail gestuurd, maar die was in "spam" terecht gekomen. Ze beweren, dat het een incident is en sturen nieuwe op. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
    Ze suggereren te hoge druk als oorzaak. Op de dopjes staat 2,4 bar, want in mijn ogen betekend, dat ze daaronder een te lage druk moeten aangeven en dus een iets hogere druk moeten kunnen weerstaan. De minimale adviesdruk op onze auto ìs 2,4 ,dus pomp ik ze - zoals algemeen geadviseerd- 10% harder
    A. Bezemer
    Bovendien zou het dan gevaarlijk zijn om de druk bij volle belading te verhogen. (bij onze auto naar 3,0bar)
    De druk in warme banden is altijd hoger. Als deze dopjes door te hoge druk bezwijken, betekend dat dus een groter risico tìjdens het rijden; zeker bij volle belading in de zomer.
    Lijkt mij geen aanvaardbaar risico.....
    Ze hebben toegezegd, mijn kosten te vergoeden. Of ze het risico willen nemen dat anderen stranden of zelfs verongelukken (zachte band kan klappen) is aan hen.
    6Deals.nl
    Geachte heer Bezemer, Naar aanleiding van eerder contact zijn wij in in overleg gegaan met de leverancier en hebben we alle informatie omtrent het product opgevraagd. Tevens hebben wij navraag gedaan naar de klachten over dit product, welke ook via andere verkoopkanalen kunnen zijn binnengekomen. De leverancier heeft ons verzekerd dat er van de vele duizenden sets bandenspanningsventieldopjes er geen soort gelijke klachten zijn geweest. Daarnaast hebben wij zelf ook onderzoek gedaan naar de werking van het product. Hieruit is naar voren gekomen dat de ventieldopjes - mits goed bevestigd - kunnen worden gebruikt op een bestelauto met een druk van 3.6 bar. Informatie van de leverancier liet zien dat overige klachten voort zijn gekomen uit het niet goed aandraaien van de ventieldopjes, na dit opnieuw te doen werkten deze wel naar behoren.Op basis van de hierboven opgesomde informatie kunnen we niet anders dan concluderen dat het hier een incident betreft. Wij begrijpen goed dat het ontbreken van de handleiding hierbij niet aan heeft bijgedragen. We betreuren het ten zeerste dat dit het geval is geweest en willen u ter compensatie een waardebon van € 20,- aanbieden welke u bij 6deals kunt verzilveren.Daarnaast wordt - zoals eerder afgesproken - ook het gehele aankoopbedrag naar u teruggestort. Tevens zullen wij hier ook over informeren per e-mail. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
    Bibiche
    A. Bezemer
    voor mezelf vind ik de compensatie afdoende, maar ik blijf van mening, dat het een gevaarlijk product is, dat teruggeroepen zou moeten worden. Als bij ons bij correct gebruik 3 op 8 het binnen enkele weken begeven, betwijfel ik of je dat als incident kunt afdoen. Ik vind het een groot risico.

Ook een klacht indienen over 6Deals.nl?