Klacht A & D Fietsen: Een onveilige fiets meegekregen.

kbl

M’n versnelling was kapot. Kosten 2ehands achterwiel+nieuwe versnelling €125. Toen ik fiets ophaalde bleek terugtraprem verruild voor linkerhandrem! Ook was vreemd dat er maar 1 handrem opzat, maar ik dacht: techniek is vast ver vooruit. Ik heb het zo gelaten want fiets in oude staat terugbrengen kost veel tijd zei hij. Ik wilde dan wel gratis nieuw voor- en achterlicht. Dat kon. Echter hij verving het voor lichtbatterijen (ook weer vreemd). Heb €125 betaald. Hij zei toen dat als ik rechterhandrem wilde, ik geen €55 maar €25 mocht betalen. Blijkbaar is 1 handrem niet voldoende dacht ik. Maar ik bedacht me dat ze mij gerust niet een onveilige fiets zouden geven. Na 1 dag bleek linkerhandrem niet veilig. Ik belde fietsenwinkel.nl. Zij vonden het vreemd want 2 handremmen is bij wet verplicht. Hun advies was: teruggaan. AenD schoof helaas alle verantwoordelijkheid van zich af omdat ik zelf de deal was aangegaan. Klopt, maar ik verwacht er wel een veilige fiets voor terug.

Omdat mijn fiets onveilig is (en ik me hierdoor onveilig voel op de weg) vanwege een slecht functionerende linkerhandrem én het (bij navraag aan fietsenwinkel.nl) bij wet verplicht is om als fietsenwinkel 2 handremmen te monteren omdat 1 handrem niet voldoende remt, wil ik dat mijn fiets in zijn oude staat wordt teruggezet.
Ik weiger om €25 extra te betalen voor de rechterhandrem. Zij hadden moeten weten dat 1 handrem niet veilig is. Ik ga niet betalen voor de fout die zij gemaakt hebben om maar 1 handrem te monteren. Dat de terugtraprem is vervangen door een handrem, kan gebeuren. Maar doordat zij nu alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven, wil ik mijn fiets in de oude staat terug. Dat houdt in: handremmen eraf en terugtraprem erop.

Wij vinden dat A & D Fietsen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over A & D Fietsen?