Klacht A-Point: Defecte krukas sensor

Jona

In mei 2011 kocht ik een nieuwe vw polo bleumotion met kenteken nummer 58RGS6 voor een bedrag van rond de € 20.000. De auto is voor alle onderhoud altijd bij de dealer geweest. In eind mei 2013 is de auto geweest voor groot onderhoud. Van 5 juli tot 19 augustus 2013 stond de auto stil. Voor mijn vertrek bleek een motorblok lampje langer te branden dan gewoonlijk. Toen het lampje constant bleef branden heb ik de dealer gebeld.(km. stand 41.698) Aan mij was het verzoek gelijk naar de dealer te rijden voor onderzoek. Dat deed ik. Op 10 sept. 2013 kreeg ik een factuur van € 479.99 voor onderzoek en vervanging van de defecte krukassensor. Bezwaar aangetekend. Dealer: de garantie termijn van twee jaar is verstreken. Ook bij tevredenheid-onderzoeken van de dealer heb ik van elke gelegenheid gebruik gemaakt mijn misnoegen kenbaar te maken over de inrekening gebrachte kosten voor een defecte sensor.

Garantietermijn van 3 jaar had ik op een folder gezien toen ik de eerste keer in de showroom kwam. In de aankoop overeenkomst had ik geen document, waaruit blijkt dat ik een garantie termijn van twee jaar had. Ook bij mijn groot onderhoud in mei 2013 is mij niet verteld dat mijn garantie termijn verloopt en dat ik een aanvullende aanvullende verzekering kan afsluiten. Dit heb ik allemaal achteraf vernomen. Ik heb reviews gelezen op internet van VW-dealers en blijkt dat bij onderhoud bij de dealer coulance wordt betracht. Ik ben van mening dat ik niet tijdig, juist en volledig ben geïnformeerd over de garantie regeling. Bovendien voldoet de sensor gewoon niet aan de redelijke verwachting die je van een VW verwacht(kwaliteit en betrouwbaarheid). Mij is verteld dat de sensor doorgaans de levensduur van de auto meegaat. Alle gemaakte kosten terugstorten op basis van coulance, mede gelet op het aantal verreden kilometers en dat de auto altijd bij de dealer in onderhoud is geweest.

Wij vinden dat A-Point hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Goedemiddag,
    Allereerst hartelijk dank voor uw mail en dat Klachtenkompas waakt over mijn belangen, terwijl mijn hoop al op sterven na dood was.
    Wel is het prijzenswaardig dat A-Point zich heeft aangemeld. Het is nu afwachten hoe klantvriendelijk ze zijn. Voor verdere details verwijs ik naar mijn eerdere klacht.
    Jona
    A-point VW is de mening toegedaan dat de defecte krukassensor
    bij 42.000 km buiten de garantie valt. Derhalve werd de reparatie en vervanging van het onderdeel niet vergoed.