Opgelost door A-Point: Mechatronica unit faalt voor de 2e keer na krap 20.000 km

C.A. Altena

Op 10 juli j.l. heeft mijn zoon J.A. Altena mijn Volkswagen Golf 1.9TDI bij A-Point Amsterdam-West aangeboden voor een grote beurt. A-Point constateerde dat de automatische versnellingsbak olielekkage vertoonde en dat de mechatronica unit vervangen moest worden. Mijn zoon heeft toen aangegeven dat dit de tweede keer is binnen 20.000 km dat de mechatronica unit vervangen moet worden. De eerste keer is de reparatie uitgevoerd door de Volkwagendealer Gottfried Schultz in Duesseldorf, D bij een km-stand van 6000 km. Op het totaal van €2027,99 van de rekening heb ik toen nog een coulance korting van €615,71 ontvangen. Volgens A-Point bestond er geen garantie op deze reparatie in Duitsland. Omdat mijn zoon deze auto nodig heeft voor zijn werk was er geen andere mogelijkheid dan A-Point de opdracht te geven de automatische versnellingsbak voor de tweede keer te repareren. Kosten: €1763.18. Volgens mij is dit defect niet ontstaand door normale slijtage of verkeerd gebruik.

De reparatie door A-Point is voor zover ik nu kan zien correct uitgevoerd.
Het kan toch niet zo zijn dat een DSG-automatisch versnellingsbak twee keer kapot gaat binnen de 20,000km en dat bij normaal gebruik en regelmatig onderhoud bij erkende VW-garagebedrijven. Mijn vertrouwen in VW is behoorlijk beschadigd.
Ik verzoek daarom dat VW mij een aanzienlijk deel van de gemaakte kosten vergoed, tenminste de kosten van onderdelen en de helft van het bijbehorende arbeidsloon.

Wij vinden dat A-Point hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

C.A. Altena
    De klacht is per 25 september volledig naar tevredenheid afgehandeld. Alle kosten van de reparatie (onderdelen, materialen en arbeidsloon) zijn door A-Point aan mij vergoed. Absoluut top!