Klacht a.doeswijk@troostwijkauctions.com: klachten worden niet behandeld.

machteloos

De producten voldoen niet aan de omschrijvingen. Ik heb meerdere artikelen gekocht. na het openmaken van de verpakking blijkt dat het product niet compleet of beschadig te zijn.
Ik heb deze klacht meerdere malen onder aandacht van Troostwijk gebracht. De wil om het probleem op te lossen op zijn zacht is nu. De reactie op een incompleet of een beschadigd product is: de had de verpakking van de overname open moeten doen en controleren of het product goed is.

Ik wil dat het bedrijf (niet een persoon) mijn ingediende klachten behandeld en met een serieuze reactie komt.

Hartelijk dank voor uw bericht.

De uiterlijke kenmerken van de kavel waar uw klacht over gaat waren duidelijk zichtbaar op de foto's van het kavel. Wij adviseren u eventueel een volgende keer naar de kijkdag te komen om het kavel 'in het echt' te zien, wellicht kan dit de volgende keer voorkomen dat het kavel er iets anders uit ziet dan dat u verwacht had.

Beste heer/mevrouw,
    U geeft een reactie terwijl u niet eens weet waar de klacht over gaat. Dit is weer een standaard reactie van Troostwijk.

In mijn klacht heb ik aangegeven dat er meerdere klachten over meerdere kavels zijn. Het probleem wordt niet opgelost om alleen maar naar de kijkdag te gaan en het probleem wordt ook niet opgelost met een standaard reactie.

Op de kijkdag zie je ook een dichte doos. Je kunt niet zeggen of vragen of ze de doos willen openmaken. je ziet een doos . U weet best wat op de kijkdag gebeurt.

Na de ontvangst maak je de doos open en zie je dat er geen scharnieren en er geen handvat in de doos zitten, terwijl noch in omschrijving van de kavel noch op de kijkdag er iets van opgemerkt is. Dit is een voorbeeld van.
    Andere voorbeeld is dat je de doos openmaakt en het artikel is behoorlijk beschadigd. De standaard reactie van Troostwijk is: je had bij de ontvangst de verpakking moeten openmaken en kijken/controleren of alles goed is. Gek voor woorden. U weet dat niet onmogelijk is.

Ik heb meerdere voorbeelden en schade.

Als u te recht geïnteresseerd bent om de organisatie Troostwijk verder te brengen, kan ik deze klachten naar u opsturen/bestreken.

Beste heer/mevrouw,

Ik hoor graag van u hoe u de klachten gaan oppakken en voor een redelijke oplossing gaan zoeken.

Ook hoor ik graag van u of Troostwijk een klachtenprocedure heeft?

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het spijt ons zeer dat de door u gekochte kavel niet aan u verwachtingen voldoet.
    Troostwijk veilt ‘voetstoots’ met afwijzing van elke aansprakelijkheid jegens haar aangaande de status van kavels en garanties. Dit is vermeld in de door u geaccordeerde Algemene Veilingvoorwaarden. Het betreft veelal gebruikte goederen uit een faillissement of bedrijfsbeëindiging. Het kopen van kavels op veilingen komt volledig voor verantwoording van de koper.

Wij trachten de omschrijvingen zo nauwkeurig mogelijk te maken en als er zichtbare defecten zijn, zullen onze medewerkers dit in de kavelomschrijving te vermelden. Echter, is het ons niet altijd bekend wat de status is van kavels, hetgeen de expliciete reden is waarom wij de kijkdagen organiseren. Geïnteresseerden hebben tevens een onderzoekplicht.
    Wij adviseren geïnteresseerden dan ook altijd om naar de kijkdagen te gaan, alwaar alle kavels grondig geïnspecteerd kunnen worden. Wij zijn geen producent of leverancier van de goederen. Troostwijk is een veilinghuis dat kavels ‘as is, where is’ beschikbaar stelt aan de hoogste bieder op diens eigen verantwoording.

De uitleverdag is het moment om uw kavel (nogmaals) te controleren. Als u niet tevreden bent is dat het moment om dit te melden en de medewerker ter plekke melding ervan in het systeem te laten maken. Zodra u een kavel meeneemt vanaf de afhaallocatie dan is de koop definitief. Tevens wordt u gevraagd of u akkoord bent en wordt dit door de persoon die u helpt afgetekend en bent u juridisch eigenaar geworden van de kavel.

Hoezeer wij ook betreuren dat het kavel niet in de staat verkeert zoals u misschien had gehoopt, kunnen wij u in deze niet verder van dienst zijn.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Beste heer/mevrouw,

Zeer dank voor uw reactie.

Wat u stelt is het werkelijk onmogelijk. Op de leveringsdag is er werkelijk geen tijd en ruimte om alle aangekochte artikelen uit de dozen en de verpakkingen te halen om na te gaan of het artikel of product compleet en niet beschadig is.

Het is spijtig dat u herhalend naar voeren haalt dat vanaf het moment van de overname de koper juridische eigenaar is.

Het is wel mooi zijn zowel voor Troostwijk als voor de klant om na te gaan: op welke wijze soortgelijke klachten verhulpen kunnen worden, zodat de Trooswijk meer omzet kan creëren en de klacht met een volledig en onbeschadigd product naar huis gaat.

Beste heer/mevrouw,

De klachten krijgen geen aandacht. Op het verzoek om mij te verwijzen naar de klachtenprocedure wordt niet gereageerd. Kennelijk heeft Troostwijk BV geen klachtenprocedure wat heel raar is voor deze samenleving. Is dit een onmacht of is dit een machtpositie van Troostwijk?

Hartelijk dank voor uw bericht.

De kavels hadden bekeken kunnen worden op de kijkdag. Wij hebben uw klacht uitvoerig bekeken maar moeten concluderen dat hetgeen u het over had op de foto's te zien waren. Wij kunnen daarom helaas niets meer voor u betekenen. Wij adviseren u daarom voortaan de kijkdag te bezoeken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Beste heer/mevrouw,

De doos waar u over heeft was dicht. op geen enkele manier kun je op basis van de foto's beoordelen dat er geen onderdelen inzaten.
    Ik vind het merkwaardig dat op basis van de foto's tot conclusie komt.

Logischer zou zijn dat u contact met de opdrachtgever neemt en aangeeft dat de inhoud van de doos niet over een komt met de geplaatste foto's.

Uit de reacties concludeer ik dat er geen onderzoek wordt gedaan naar de aard van de klacht.
    Ik hoor graag van u of Troostwijk een klachtenprocedure heeft.

Beste heer/mevrouw,

IK ben enige tijd bezig om mijn klacht onder uw aandacht te brengen. Naar mijn gevoel en oordeel heeft uw bedrijf op geen manier mijn klacht serieus behandeld.

Zelfs op de eenvoudige vraag of uw bedrijf een klachtenprocedure heeft, komt er geen reactie op.

Ik hoop dat uw bedrijf binnenkort mij informeert op welke wijze een klacht binnen uw organisatie wordt behandeld of de klachten worden helemaal niet behandeld.

Beste heer/mevrouw,

Omdat ik onvoldoende medewerking krijgt om het probleem/klacht op te lossen stuur ik u meer informatie. zoals u stelt deze informatie heb ik naar uw kantoor gestuurd, maar helaas hebben ze daar weinig mee gedaan.

Langs deze weg breng ik de klacht met de foto's en omschrijving zoals op de site stond/staat onder uw aandacht.

ik hoop dat u meer tijd neemt voor de beoordeling van de informatie dan een reactie: je kon naar de kijkdag gaan!!!

waaruit blijkt dat er geen handdouche en hoofddouche erbij zit. Helder is aangegeven dat er geen douchebak erbij zit.
    Dit probleem was ook niet opgelost met de kijkdag.

hartelijke groet

Beste heer/mevrouw,

Verdere informatie over de andere kavel wat niet compleet is.
    kijk aub naar de foto's en omschrijving. waaruit blijkt dat er geen scharnieren en handvat erbij ziet.

Dit probleem los je niet met naar de kijkdag te gaan.
    over de andere klachten heb ik ook meer informatie. Als u wenst meer informatie te kijken, stuur ik ze graag naar u toe. Of graag wil ik graag hierover met u in gesprek.

hartelijke groet

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over a.doeswijk@troostwijkauctions.com?