Klacht Aafje Rotterdam: Plotseling stoppen van thuishulp zonder bericht i.v.m. verlopen indicatie

Klachtnummer
# 250714
Gebruiker
Adri 1
Datum
0 reacties

Details

Klacht


Klacht m.b.t. de thuishulp van Aafje
Rotterdam.

Bij mijn moeder (95 ) verscheen zonder
bericht de thuishulp niet meer..

Toen ik contact opnam met Aafje, werd
als reden opgegeven dat de indicatie verlopen was en dat het de
verantwoordelijkheid van de cliënt was om deze indicatie op tijd te
verlengen. Wij hebben overigens in al die jaren thuiszorg nog nooit
een indicatie op schrift gehad. Bovendien mag je toch zeker tijdig
een waarschuwing verwachten. Zeker gezien de leeftijd van de cliënt.

Na vele telefoontjes met Aafje en een
een nieuwe indicatie verscheen er plotseling zonder enig bericht weer
een thuishulp.

Uit alles blijkt een gemakzucht en
desinteresse aan de kant van Aafje. Heel vaak was de betreffende
medewerker niet bereikbaar en zou er teruggebeld worden, wat heel
vaak niet gebeurde. Ook de ombudsvrouw, die het aanvankelijk heel
vreemd vond, kon na contact met het bestuur, niet veel anders dan
beamen dat Aafje van mening is dat de klanten zelf erop moeten letten
dat zij de indicatie op tijd aanvragen en dat de actie bij de klant
ligt. Letterlijk: Zij hebben de regie.

Velen blijken overigens de dupe hiervan
geworden. Een zorginstelling zou toch moeten begrijpen wat een impact
dit heeft op hun veelal bejaarde cliënten.

Weliswaar schijnt er nu sinds kort een
computerprogramma gebruikt te worden dat die waarschuwing wel geeft,
maar dit neemt niets weg van deze onbeschofte handelwijze.

Gewenste oplossing

Betere behandeling van klanten en ook zelf verantwoordelijkheden nemen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Aafje Rotterdam is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Aafje Rotterdam?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen