Klacht ABN AMRO: NA VERBRUIKT GEDUMPT. OPROEP TOT VERENIGING VAN GEDUPEERDEN.

# 200129
GEREC-G-VR

Ben langer dan 20 jaar buitenlands rekeninghouder bij de ABN-AMRO. Het is mij ter ore gekomen dat men bezig is haar buitenlandse rekeninghouders te dumpen. Ik tref voorbereidingen & meld me aan bij de creditkaart afd. ICS dat ik wil beginnen af te bouwen voordat ik eruit wordt geschopt. Deze bank antwoordt nooit vlot, maar in dit geval waren zij er met de kippen bij om te melden dat mijn creditkaart wordt geannuleerd. Ik vraag daarop om begeleiding om de dienst voort te zetten met een andere bank. Het antwoord is kort: doen we niet. Waarop ik vraag om de annulering aan te houden totdat ik elders ben ondergebracht. Als antwoord krijg ik een bevestiging van anulering van mijn kaart. Ik kan u zeggen dat ik blij ben dat ik van deze vieze bank af ben. Ik blijf desnoods zonder kaart , maar kan niet werken met een organisatie die mij minderwaardig behandelt. Middels deze roep ik alle onderdrukten op, om contact met mij te maken op starcars@sr.net. Door vereniging sterk!!

De wereld de ware aard van deze bank laten weten.

ABN AMRO
    Beste heer, mevrouw,

Het klopt dat wij afscheid gaan nemen van een groep klanten. Het gaat hier om klanten die permanent buiten de EER wonen en bankdiensten afnemen in Nederland. Als jij hier ook onder valt, dan snap ik heel goed dat je baalt. Het is natuurlijk niet fijn om na 20 jaar een andere bank te moeten zoeken. Ik begrijp je frustratie. Dit nieuws moet koud op je dak gevallen zijn.

Het is zeker niet onze bedoeling om je het gevoel te geven gedumpt te worden. Ik wil je graag wat achtergrondinformatie geven over onze beslissing.
    Voor retail klanten is ABN AMRO een Nederlandse bank die vooral Nederlandse en Europese klanten bedient. De toenemende hoeveelheid en complexiteit van relevante wet- en regelgeving maakt dat het bedienen van klanten buiten de EER steeds meer risico’s en extra kosten met zich brengt. Dat past niet bij de strategie van de bank om een bank met een gematigd risicoprofiel te zijn. Wij vinden het natuurlijk erg spijtig om jou hierdoor te vragen je bankzaken bij een andere bank onder te brengen.

Ik kan me voorstellen dat je liever een persoonlijke benadering krijgt en die heb je nu niet gehad. Hiervoor hebben we een speciaal team. Op werkdagen zijn deze collega’s van 08.00-18.00 uur Nederlandse tijd bereikbaar via (+31) 020 6 281828.

ABN AMRO Webcare
    Mw. L. Salama

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?