Klacht ABN AMRO: Aanpassen bkr

Hallo

Ondanks alles wat ik geprobeerd heb om mijn a3 codering aan te laten passen. Willen jullie nergens aan mee werken. Ik ben Door mijn ex in de problemen gekomen waardoor ik uiteindelijk vrijwillig de sh ben in gegaan. Ook heb ik onder dwang van hem bij jullie een studentenkrediet van 5000 euro afgesloten. Hier had ik geen achterstand mee maar deze heb ik wel mee laten nemen in de sh, om na die 3 jaar weer mijn leven op te kunnen bouwen. Al die tijd keihard gewerkt dat is beloond met een vaste baan. Nu wil ik samen met mijn huidige vriend een huis kopen blijkt dat er een a3-codering achter mijn naam staat. Contact met jullie gehad, langs geweest op kantoor, schriftelijk bezwaar gemaakt, aangeboden om het rest bedrag te betalen, dynamiet ingeschakeld. Maar jullie willen niet verder kijken naar hoe de situatie is alleen maar dat het een terechte registratie is.

Dat jullie persoonlijk kijken naar de situatie en de codering aanpassen.

ABN AMRO
    Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is dat u door de BKR codering geen hypotheek kunt krijgen. Ik geef u graag wat meer uitleg.

Het is inderdaad niet mogelijk om een terechte BKR registratie te verwijderen. Dit is alleen technisch gezien mogelijk, als zou blijken dat er een fout is gemaakt.
    Ik snap dat u het graag anders zou zien, omdat u vrijwillig de schuldhulpverlening bent ingegaan, maar dit is voor ons geen reden om de BKR codering te verwijderen.
    Wanneer u een krediet aan gaat, wordt dit gemeld bij het BKR. Zodra het krediet volledig is afbetaald, wordt ook dat aan het BKR doorgegeven. Vanaf de datum dat alles is afbetaald, gaat het bewaartermijn in van 5 jaar. Dat betekent, dat de registratie nog 5 jaar blijft staan nadat alle achterstanden zijn afgelost.
    Als u weet welke einddatum er bij uw BKR codering staat, dan weet u in ieder geval wel vanaf welk moment u weer in aanmerking zou kunnen komen voor een hypotheek.

U geeft ook aan dat u al schriftelijk in bezwaar bent gegaan tegen onze uitspraak. Als onze klachtenafdeling ook heeft aangegeven de codering niet aan te passen, kunt u wel bij ons in beroep gaan. Dit betekent dat u aan onze afdeling Klachtenmanagement laat weten dat u het niet eens bent met de uitkomst van de klachtenafdeling. Dit doet u door een brief te sturen.

Noem in uw brief de volgende punten:

- omschrijving van uw klacht
    - uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
    - uw rekeningnummer

Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:
    ABN AMRO Bank N.V.
    Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)
    Postbus 283
    1000 EA Amsterdam

ABN AMRO Webcare
    Mevr. G. Kamphuis
    Hallo
    Geachte mevrouw Kamphuis, bedankt voor uw snelle reactie. Inderdaad kan ik een bezwaar hier tegen maken. Maar wat heeft dat voor nut als jullie gelijk al aangeven dat terechte registraties niet veranderd worden? Als ik had geweten dat dit de gevolgen zouden zijn had ik dit krediet buiten beschouwing van de sh gelaten. De brief waarin staat dat het een a3-codering is hebben jullie naar een contactpersoon van de gemeente gestuurd niet naar mij dit hoorde ik van dynamiet.
    ABN AMRO
    Geachte mevrouw,

Ondanks dat een terechte registratie niet wordt verwijderd, kijkt de afdeling Klachtenmanagement wel opnieuw naar een situatie.

U geeft aan dat dit niet eerder is gebeurd. Wanneer u in beroep gaat kunt u dit verzoek nogmaals indienen.

Wat betreft de uitkomst van het beroep kan ik niets zeggen. Wel heeft iedere klant het recht om in beroep te gaan tegen een eerder ontvangen antwoord op een klacht.

Zoals mijn collega mevrouw Kamphuis heeft aangegeven kunt u het beste schriftelijk in beroep gaan. U ontvangt dan binnen een week een ontvangstbevestiging van uw klacht. Ook krijgt u een contactpersoon die uw klacht behandelt.

Wanneer u het op prijs stelt, helpen we u graag bij het aantekenen van het beroep.

Dhr. E. van der Struijk
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?