Klacht ABN AMRO: ABN?AMRO gijzelt onterecht de bankrekeningen van een overledene.

Klachtnummer
# 310099
Gebruiker
Achten2
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Na het overlijden van mijn moeder hebben wij de aanwijzingen van de ABN?AMRO opgevolgd. Er was onder meer een verklaring van erfrecht nodig om haar bankrekening te deblokkeren. Deze verklaring is al op 1 juni 2018 in het bezit van de bank. Volgens de richtlijnen van de bank zou na 3 tot 5 dagen de rekeningen gedeblokkeerd worden. Na telefonische navraag bleek dat er een gigantische achterstand is ontstaan in het afwikkelen van dit probleem. De medewerkster van de bank deelde mij mede dat dit nog wel 5 weken kan duren.
Volstrekt onacceptabel. De werkzaamheden die de bank nu nog heeft is een druk op de knop aldus de medewerkster van de bank.
Ik verwacht dus dat de rekeningen per omgaande worden gedeblokkeerd zodat een aantal erfgenamen de voorgeschoten kosten snel kunnen terugontvangen.

Gewenste oplossing

Per omgaande de rekeningen deblokkeren zodat iedereen de voorgeschoten kosten terugbetaald krijgt.

4 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Ik snap dat bankzaken wel het laatste is waar je nu mee bezig wilt zijn.

    Ik heb net gebeld met onze nabestaandendesk en het klopt dat er daar een achterstand is. Ze zijn met man en macht aan het werk om alles zo snel mogelijk in te halen.

    Ik snap dat kosten die gemaakt zijn, graag snel terug ontvangen worden. Hiervoor heb ik gevraagd wat er mogelijk is. Voor gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld uitvaart, kunnen op kantoor afgeleverd worden of worden opgestuurd naar onze nabestaandendesk. Hierbij is het van belang dat de nota erbij zit en het bewijs van betalen.

    Ik hoop dat alles snel is vrijgegeven. Veel sterkte.

    Met vriendelijke groet,

    Janwalter
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    Achten2
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Achten,

    Ik begrijp dat de situatie niet ideaal is en het spijt mij ook te moeten lezen dat dit veel van je tijd vergt. Hoewel ik je hier graag verder mee wil helpen, heb ik helaas geen mogelijkheid om dit te bespoedigen.

    In je eerste bericht geef je aan dat de afhandeling van het overlijden van je moeder slechts een druk op de knop zou zijn.
    Als dat het geval was, dan hadden wij dit uiteraard direct voor jullie in orde gemaakt.
    In het geval van overlijden moeten er meerdere stukken beoordeeld worden voordat een rekening vrijgegeven kan worden.

    Ik had je graag een ander antwoord gegeven maar ik moet je toch verzoeken om nog even geduld te hebben. Mijn collega’s doen hun uiterste best om de vrijgave van de rekeningen zo snel mogelijk af te handelen.


    Met vriendelijke groet,

    Janwalter
    ABN AMRO Webcare
  4. Auteur
    Achten2
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen