Opgelost door ABN AMRO: ABN AMRO afzetterij schiphol

Pretoriaan

We vertrokken naar Marocco en kregen aangeraden wat geld te wisselen op schiphol bij ABN Amro. We besloten beiden 200 euro in te wisselen voor Dirhams en deden dit op één gezamenlijke bon. We kregen geen informatie en ons werd niets verteld over eventuele kosten. Toen we de bon kregen stond hier ook verder niets over kosten op. Wel viel ons direct op dat we (beiden) 40 (ongeveer 4400 dirham) euro te weinig hadden gekregen (dus 80 in totaal voor het inwisselen hebben betaald op een bedrag van 400 euro!!!). Toen we dit controleerden bij de baliemederwerker beweerde hij dat dit met de koers te maken had. Die stond namelijk volgens hem op 0.9, op de kaart stond echter 1.11. Naderhand in Marocco kwamen we er inderdaad achter dat we keihard belazerd zijn en de koerst gewoon op 1.11 staat.

Verplicht jullie medewerkers uit te leggen dat er veel meer geld wordt ingenomen dan op ieder andere wisselkantoor in Nederland of in het buitenland en zet op zijn minst jullie kromme berekening op de bon. 20% van de prijs inhouden en dat zelfs tweemaal doen wanneer er maar een bon wordt geleverd is ronduit bandieten gedrag dat ik van een kermis verwacht, maar niet van een van Nederlands grootste banken. Hoewel ik begrijp dat mensen betaald moeten worden en ook ABN Amro een zakcentje over moet houden na zo een transactie eis ik op zijn minst een van de transactie kosten terug, aangezien deze op dezelfde bon en door dezelfde persoon gedaan zijn. Ik weet dat wisselen kosten met zich mee brengt, maar ronduit liegen over koersen en niet uitleggen wat er met je geld gebeurt en dit ook nog eens dubbel berekenen is ronduit belachelijk. Ik hoop spoedig compensatie te ontvangen.

Beste heer, mevrouw,

Goed dat je hierover contact met ons opneemt nu jullie zo geschrokken zijn van de wisselkoers. Vooral als hier vooraf niets over is gezegd. Ik kan me goed indenken dat het betalen van EUR 80,- over een bedrag van EUR 400,- fors is.

Vanwege je klacht heb ik net telefonisch contact met je opgenomen. Om de situatie te bespreken en te kijken naar een oplossing. Helaas heb ik je niet kunnen spreken. Ik hoor daarom graag wanneer je het beste bereikbaar bent.

Elvira
    Hallo René,

Tuurlijk, dat is geen probleem. Kan me voorstellen dat de telefoonkosten nu anders behoorlijk oplopen. Op dinsdag 24 juli neem ik dan telefonisch contact met je op zodat we de klacht samen kunnen oplossen.

Voor nu wens ik jullie nog een heel fijn verblijf in Marokko toe.

Elvira
    Pretoriaan
    Ik werd door Elvira gebeld en de klacht zal verder in behandeling genomen worden op 24 juli. Ik reageer hier nu enkel om er zeker van te zijn dat de klacht niet vroegtijdig wordt gesloten.
    ABN AMRO
    Bedankt voor het gesprek, René.

Het is gelukt. Ik verwacht dat het binnen een aantal werkdagen helemaal is afgerond. Kun je me dit dan hier aangeven?

Heb je nog vragen of onduidelijkheden? Laat het me weten.

Janwalter
    Pretoriaan
    Ik heb inmiddels de helft van het bedrag mogen terugontvangen, zoals geijsd. Het is dus goed afgehandeld en deze klacht zal worden gesloten.

Hartelijk bedankt voor het belletje Jan :)

Pretoriaan
Ik werd gebeld, zoals afgesproken, en na de situatie uitgelegd te hebben heb ik de helft van het bedrag terug ontvangen. Abn amro is me tegemoet gekomen en uitte tevens sympathie voor onze situatie. Ik ben tevreden met Hoe de klacht is behandeld.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?