Klacht ABN AMRO: ABN Amro doet niks met oplichting.

micah515

Ik ben woensdag (28-05) opgelicht voor €87.- op Marktplaats. Ik heb binnen een uur na overmaking meteen gebeld naar ABN Amro, maar zij kunnen de ontvanger helaas alleen verzoeken het bedrag terug over te maken. Het geld is van en naar een ABN Amro rekening gestort.

Aankoop alsnog krijgen of geld terug.

ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw,We begrijpen dat het een vervelende situatie is voor u. U hebt deze klacht al eerder geregistreerd via deze site en op klacht.nlABN AMRO Bank kan niets doen voor u. U dient het aangifte formulier af te geven op een willekeurig kantoor van ABN AMRO Bank. Zo kan er doormiddel van het proces verbaal een onderzoek gestart worden. Indien de politie meer aangifte bewijzen heeft, kunnen ze ook beslag leggen op de rekening. Op het moment dat u een overboeking doet naar een foutief rekeningnummer, bemiddelt ABN AMRO tussen u en de ontvanger van de betalingen. Wij boeken geen bedragen terug. Onze bemiddeling bestaat uit een brief sturen naar de ontvanger met de vraag het bedrag terug te zenden. In dit geval bent u bewust opgelicht, de ontvanger van de betaling zal dan waarschijnlijk niet reageren op deze brief. Uiteraard is het vervelend, dat u niets heeft ontvangen terwijl u wel heeft betaald. Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. D. Piquet
    micah515
    Beste heer, mevrouw,Is er al een brief gestuurd naar de ontvanger?Mvg,
    Micah
    ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw,Zoals mijn collega aangaf, wordt er een bemiddelingsbrief gestuurd wanneer er naar een foutief rekeningnummer wordt overgeboekt.
    Wanneer u wordt opgelicht via bijv. Marktplaats, wordt deze brief niet gestuurd. Dit omdat het om een bewuste actie van de ontvanger gaat en deze hier geen gehoor aan zal geven. Ik snap dat het vervelend is en dat u graag uw geld/ product wilt hebben. In deze situatie kunnen wij u verder niet van dienst zijn.U dient hiervan aangifte te doen bij de politie. Zij zullen eventuele stappen ondernemen.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare
    J. van Vloten
    micah515
    De politie stuurt mij naar jullie.
    ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw reactie. Helaas zijn wij, als ABN AMRO, geen partij in deze zaak. Op het moment dat u een aankoop doet via Marktplaats en u wordt opgelicht, dan doet u aangifte bij de politie. Wij willen graag een kopie van deze aangifte, deze mag u afgeven bij uw bankkantoor. Een brief sturen heeft alleen zin, als de begunstigde hieraan wil meewerken. Met vriendelijke groet,
    Webcare ABN AMRO Bank N.V.
    Mw. M. de Ridder
    micah515
    Dit vind ik jammer om te horen. De politie stuurt mij weer door naar jullie.

micah515

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?