Klacht ABN AMRO: ABN-AMRO en bewindvoering

R. van den Berg

Als bewindvoerder heb ik me gemeld bij de ABN voor een cliënt waarvan het vermogen onder bewind is komen te staan, deze cliënt had al een rekening bij de ABN, deze rekening wordt nu de leefgeldrekening, de beheerrekening loopt ergens anders.
Procedure bij de ABN is dat zo'n rekening dusdanig wordt dichtgezet dat er alleen nog maar gepind kan worden. Mijn klacht is dat mijn cliënt hierdoor nu alleen nog maar bij een pinautomaat van de ABN zijn saldo op kan vragen, en aangezien deze niet in de buurt is levert dat problemen op. Ik vind dat de ABN een andere mogelijkheid moet bieden om het saldo op te vragen. Tweede klacht is dat mijn klant geen geld meer van zijn rekening kan overboeken maar dat ik het als bewindvoerder ook niet kan, zelfs niet bij een bankkantoor; zolang de beheerrekening niet bij de ABN loopt willen ze niets voor je doen. Derde klacht is dat ABN niet reageert op de klacht die ik hierover heb ingediend op 29 april, op 22 mei nog een reminder

een methode dat mijn klant toch zijn saldo kan bekijken via internet of het via telefoon op kan vragen.
ook moet ik als bewindvoerder de mogelijkheid krijgen om geld over te kunnen boeken van de leefgeldrekening

ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw, We hebben uw klacht in behandeling genomen en we komen zo snel mogelijk met een reactie op uw bericht. Met vriendelijke groet, Webcare ABN AMRO Bank N.V.
    Mw. M. de Ridder
    R. van den Berg
    Prima, ik wacht het af en ben benieuwd.
    ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw,Graag komen we terug op uw klacht. Het blokkeren van Internet Bankieren én Telefonisch Bankieren is een automatisch gevolg van het onder bewind c.q. curatele plaatsen van een klant. Hierdoor kan een klant alleen geld opnemen en het saldo opvragen van de Leefgeldrekening via een geldautomaat.Het beleid van de ABN AMRO Bank bij bewind/curatele of budgethulpverlening is, dat er naast een Leefgeldrekening een Beheerrekening moet lopen. Als er geen Beheerrekening is, kan deze geopend worden. De bewindvoerder kan met een eigen pas via Internet Bankieren toegang krijgen tot de rekening van de klant. Als u dit als bewindvoerder niet wilt, dan dient u een Leefgeldrekening te openen bij de bank waar de Beheerrekening loopt.Helaas is voor ons niet duidelijk om welke klant (onderbewindgestelde) het gaat. We kunnen via dit forum dan ook niet nakijken waarom u als bewindvoerder eerder geen reactie heeft ontvangen.Als u het niet eens bent met het beleid van ABN AMRO, dan kunt u een klacht indienen bij de afdeling Klachtenmanagement. Noem in uw brief de volgende punten:- omschrijving van uw klacht
    - uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
    - uw rekeningnummerStuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:ABN AMRO Bank N.V.
    Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)
    Postbus 283
    1000 EA AmsterdamDe afdeling Klachtenmanagement bevestigt de ontvangst en geeft aan wanneer u antwoord krijgt.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
    R. van den Berg
    Beste ABN,Dank voor uw reactie maar hier kom ik niet verder mee.Het is begrijpelijk dat de rekening van een klant dicht gezet wordt maar het opvragen van het saldo via de saldo-lijn zou toch wel mogelijk moeten zijn? Graag uw reactie waarom dat niet kan/mag.met vriendelijke groeten,Roelof van den Berg
    ABN AMRO
    Geachte heer Van den Berg,Hartelijk dank voor uw reactie.Dit is een beleid van ABN AMRO. Als u inhoudelijke vragen of klachten heeft over een beleid, dan dient u dit schriftelijk in te dienen bij het klachtenmanagement. Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?