Klacht ABN AMRO: ABN-Amro kan een bestuurswijziging van een vereniging niet verwerken.

Klachtnummer
# 376953
Gebruiker
L.I. Kwant
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik ben onlangs penningmeester geworden van een vereniging, die een ABN-AMRO rekening heeft. Ik heb dat aan de bank doorgegeven, maar zij zeggen dat zij deze wijziging niet kunnen verwerken vanwege een technische storing. Ze weten ook niet wanneer het opgelost zal zijn. Ik wacht nu al ruim 2 maanden en kan dus als penningmeester niet bankieren en kan ook de rekening niet inzien. Het financiële gebeuren binnen de vereniging ligt dus op dit moment stil. Hoogst onwenselijk.

De oplossing

Het probleem oplossen. Ik wil zo snel mogelijk kunnen (internet)bankieren.

6 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste L.I. Kwant,


    Wat onhandig dat je nu niet bij de rekening kan. Ik kan me goed voorstellen dat je dit zo snel mogelijk opgelost wil hebben.
    Ik heb direct contact opgenomen met de verantwoordelijke afdeling om meer duidelijkheid op te vragen. Door een recente wetswijziging is het proces voor een bestuurswijziging veranderd. Hierdoor is een achterstand ontstaan waaraan hard wordt gewerkt door mijn collega's om dit in te halen.

    Op dit moment wordt in chronologische volgorde alle verzoeken verwerkt. Ik heb verzocht een uitzondering te maken, maar helaas is dit niet mogelijk.
    Je wordt zo snel mogelijk op de hoogte gesteld wanneer jouw verzoek wordt verwerkt.


    Met vriendelijke groet,

    Eva
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    L.I. Kwant
    Datum
    Ik hoor graag van u in welk tempo u de achterstand aan het inlopen bent en wanneer ik aan de beurt ben voor de aantekening van de bestuurswijziging.
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste L.I. Kwant,

    Helaas kunnen we je daar op dit moment geen duidelijkheid overgeven. Je wordt z.s.m. op de hoogte gesteld wanneer jouw verzoek wordt verwerkt.

    Met vriendelijke groet,

    Janwalter
    ABN AMRO Webcare
  4. Auteur
    L.I. Kwant
    Datum
    Uw antwoord bevalt mij niet. Het feit dat u mij consequent met 'je' aanspreekt geeft al aan hoe u over uw klanten denkt.
  5. Auteur
    L.I. Kwant
    Datum
    Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik wacht op een reactie van de bank hoe lang zij verwachten dat het nog duurt. Ook wil ik als klant graag met u aangesproken worden, het gaat tenslotte om een zakelijke rekening.
  6. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste L.I. Kwant,

    Ons beleid is dat we iedereen tutoyeren. Wanneer u dit liever niet heeft, dan doen we dat uiteraard niet.

    Ik heb een verzoek ingediend bij de afdeling die hierover gaat of er een update kan worden gegeven over de verwerking van de achterstand. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben, dan hoort u dit direct.

    Met vriendelijke groet,

    Janwalter
    ABN AMRO Webcare