Opgelost door ABN AMRO: ABN AMRO laat op zich wachten!
Details
Klacht
Indachtig de campagne Word ook aflossingsblij hebben wij bij onze bank, ABN AMRO, op 16 oktober 2018 het verzoek ingediend om onze aflossingsvrije hypotheken te verlengen danwel de huidige hypotheekvorm te wijzigen in een lineaire of annuïtaire lening met een nieuwe looptijd. Ondanks het feit dat de aflossing van onze hypotheek eerst speelt in februari 2024 hebben wij er voor gekozen om nu alvast maatregelen te treffen. Op 16 oktober 2018 hebben wij telefonisch contact gehad met een medewerkster van de lokale bank. Aan de hand van de door ons overgelegde gegevens heeft zij een eerste inschatting gemaakt waarbij zij mondeling verklaarde dat honorering van ons verzoek geen probleem zou behoeven te zijn. Op grond van deze eerste inschatting hebben wij een adviesofferte ondertekent waarin ABN AMRO zich verplicht om advieswerkzaamheden uit te voeren en wij ons verplichten om de daaruit voortvloeiende kosten te betalen. Op 24 november 2018 hebben wij schriftelijk gevraagd naar de stand van zaken. De betreffende medewerkster deelde ons per mail mede: “Ik heb het advies ingevoerd en de documenten worden nu gecontroleerd. Ik verwacht volgende week fiat te kunnen krijgen en daarna moet er bij de hypotheekafdeling in Amersfoort nog fiat gegeven worden.” Op 20 december 2018 deelt de betrokken medewerkster ons telefonisch mede dat dat er nog wat gesleuteld moet worden en dat was volgens haar een ingewikkeld klusje. Op onze vraag of het verzoek gehonoreerd kan worden antwoordde ze, zonder enige omhaal, bevestigend. Met de mededeling dat er begin volgend jaar weer nader contact zal zijn werd het gesprek beëindigd. Nu ruim vier maanden na het indienen van ons verzoek hebben wij tot heden formeel geen enkele schriftelijke reactie van ABN AMRO ontvangen. De mondelinge toezegging dat ons verzoek gehonoreerd kan worden is voor ons van generlei waarde omdat een dergelijke toezegging als groot nadeel heeft dat het bewijzen daarvan erg lastig kan zijn. Daarnaast houden wij er rekening mee dat de door ons overgelegde gegevens (door het verstrijken van de tijd) inmiddels achterhaald zijn waardoor wij opnieuw actuele gegevens moeten aanleveren. Het valt dus niet uit te sluiten dat de afdoening nog verder in de vertraging komt. Wij zitten niet te wachten op begripvolle antwoorden gelardeerd met mooie volzinnen uit het ABN AMRO smoezenboek! Wij willen na vier maanden wachten schriftelijke antwoorden. En laten wij van onze kant duidelijk zijn: NEEN is ook een antwoord!Gewenste oplossing
ABN AMRO binnen vier weken na heden haar verplichtingen nakomt voortvloeiende uit de wederzijds getekende adviesofferte. Naar onze mening heeft ABN AMRO inmiddels een redelijke termijn ( vier maanden) gehad waarbinnen zij haar verplichtingen tot het verrichten van advieswerk heeft kunnen nakomen.ABN AMRO binnen vier weken na heden schriftelijk aangeeft of het door ons ingediende verzoek van 16 oktober 2018 kan worden gehonoreerd en zo ja binnen welke redelijke termijn de administratieve afhandeling daarvan zal plaatsvinden
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.