Klacht ABN AMRO: Abn amro slechte service

vonnie

Blokkeren pas en niemand die je netjes te woord staat

Gewoon zorgen dat we kunnen internetbankieren en zo inzage hebben in onze hypotheek en flexibel krediet. Dit is iemand informatie onthouden en dat mag niet. Rekening ingelost 23 april en het niet op kunnen zeggen. Ga je bellen sta je ruim 45 min in de wacht en kunnen ze je zogenaamd niet helpen

Beste Vonnie,

Het is begrijpelijk dat u baalt nu u geen inzage meer heeft in de klantgegevens die bij ons lopen.

Er zijn situaties waarbij de rekening en pas(sen) geblokkeerd worden en online inzage in de klantgegevens (tijdelijk) niet mogelijk is. Wanneer wij dit doen wordt de klant schriftelijk geïnformeerd over de reden. Daarnaast staat in de brief wat er gedaan kan worden om het probleem op te lossen.

Uit uw bericht begrijp ik dat de openstaande rekening op 23 april is ingelost. Om wat voor soort rekening ging dat? Bijvoorbeeld m.b.t. een hypotheek, Persoonlijke Lening of Rood Staan op de rekening.

Ook hoor ik graag of de rekening / betaalpas naar aanleiding van deze openstaande rekening is geblokkeerd of dat deze blokkade al eerder ontstaan was.

Elvira
    Beste Vonnie,

Bedankt voor uw toelichting.

Wanneer een achterstand te lang staat en niet word ingelost, wordt de rekening uit voorzorg geblokkeerd. Dit mag als de betaalafspraken m.b.t. roodstaan niet (kunnen) worden nagekomen en niet aan onze voorwaarden wordt voldaan. Zo voorkomen we dat de achterstand groter wordt als er bijvoorbeeld nog wel transacties op de rekening plaatsvinden maar niet (gedeeltelijk) wordt ingelost.

In dit geval raad ik aan dat de rekeninghouder contact opneemt met onze afdeling Debiteurenbeheer via 020-3433899. Is er een brief ontvangen vanuit Flanderijn of Intrum dat het dossier door ABN AMRO aan één van deze 2 partijen is overgedragen? Dan kan er direct met hen contact worden opgenomen.

Elvira
    Beste Vonnie,

Het blokkeren van een rekening doen we nooit zomaar. Ik begrijp dat hier al eerder een klacht over is ingediend door de rekeninghouder.

Als u het niet eens bent met deze uitkomst, kunt u tegen onze uitspraak in beroep. U vraagt ons dan per brief om uw klacht nogmaals te beoordelen.

Vermeld een omschrijving van uw klacht, uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres en uw rekeningnummer. Stuur uw brief naar:

ABN AMRO Bank N.V.
    Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)
    Postbus 283
    1000 EA Amsterdam

Gabie

Beste Vonnie,

Zodra er een reactie is horen we hier graag het verloop van.

ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?