Opgelost door ABN AMRO: ABN Amro te beroerd om trouwe klant te helpen

Bnnn

Ik ben al 22 jaar trouwe klant bij ABN Amro, heb nog nooit iets op maat nodig gehad, maar nu wel en krijg het niet. Het zit zo, mijn vader is onlangs overleden (in Frankrijk) en de levensverzekering moet uitbetaald worden aan mij en mijn broers/zus. Nu wil de Franse verzekeraar zeker zijn dat ik de gene ben die op de erfenisakte sta. Ze hebben daarvoor een RIB code nodig. Echter blijkt die RIB code alleen te bestaan in Frankrijk, dus vragen ze een officieel document van de bank (met logo en stempel), waarop staat: mijn naam, mijn geboorte datum, mijn adres, mijn iban, en de SWIFT code van de bank. Mijn broers, hadden bij de Rabobank binnen 5 minuten het document. Ik had de ABN Amro gebeld, en kreeg te horen dat ik dat bij elk filiaal kan laten maken (paspoort mee!). Bij het filiaal in Amsterdam oud-zuid blijken ze het document niet te willen maken. Ik word met een zogenaamde 'letter of recommendation' naar huis gestuurd waarop alleen mijn naam en iban staat. Ik geef nog aan dat dit niet is wat ik nodig heb, maar ze kunnen echt niet anders. De verzekeraar neemt hier geen genoegen mee, dus ik bel weer de ABN Amro, en die gaan wel even met een ander filiaal (Leidseplein) contact opnemen en de situatie uitleggen. Dat filiaal neemt binnen 48 uur contact met je op, zeggen ze. Nou helemaal niks, niemand belt terug. Moet ik nu echt om deze onzin naar de Rabobank toe?? Echt waar om deze onzin? Na 22 jaar lang trouwe klant, kan dit er niet van af? De eerste keer dat ik iets vraag wat niet in een standaard formuliertje past, en de bank wil het niet doen?? Ongelooflijk dit.

Maak dat document waar ik om vraag, ik heb het nodig omdat de verzekeraar hier om vraagt, daar kan ik toch niets aan doen? En bel me terug als je belooft dat ik terug gebeld ga worden. Laat me niet om zoiets stoms na 22 jaar van bank veranderen!

ABN AMRO
    Beste Bnnn,

Hartelijk dank voor uw bericht op dit forum!

Zojuist heb ik u hier telefonisch over gesproken, dank voor dit gesprek.
    Zoals besproken bent u van harte welkom op ons kantoor aan het Leidseplein in Amsterdam. Mijn collega’s helpen u daar graag aan het benodigde document.

Ik hoor, na uw bezoek aan het kantoor, graag of alles naar wens is verlopen.

R. Keijsers
    ABN AMRO Webcare
    Bnnn
    Gisteren ben ik inderdaad gebeld, en is me beloofd dat ik bij het kantoor het benodigde document kan laten maken. Het kantoor was ingelicht over deze zaak. Dus ik ben na mijn werk gelijk daarheen gegaan, en op dat kantoor (Leidseplein) waren de mensen gelukkig heel behulpzaam. Ik moest opnieuw uitleggen dat er meer informatie op het document moest komen dan de standaard 'letter of recommendation', en de medewerker wilde mee hierin helpen. Ik heb nu het document gekregen die ik voor de Franse verzekering nodig moet hebben. Ik ben tevreden dat ABN Amro me te gemoed is gekomen.

Bnnn

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?