Klacht ABN AMRO: ABN heeft ten onrechte € 100,00 van me afgenomen.

sad Niet opgelost
EindSpar#260

Ik heb een auto verkocht en het geld, € 5.500,00 wel 20 keer nageteld en in een envelop gedaan. Het waren 110 briefjes van € 50,00.
Aangeboden aan een geldautomaat van ABN als storting waarna hij het hoorbaar na telt. Vervolgens gaf de automaat een geteld bedrag van € 5.400,00 aan. Ik wilde de transactie afbreken maar daarvoor wordt geen mogelijkheid geboden... je mag alleen kiezen om door te gaan en dat wilde ik niet.
Ik heb er een medewerker bij gehaald en terwijl ik met hem in discussie was rondde de automaat de transactie af, zonder dat ik dit wilde. Ik heb een officiële klacht ingediend waarop ik een antwoord kreeg dat eigen onderzoek heeft uitgewezen dat alles goed is gegaan en dat ik geen recht op mijn ontbrekende € 100,00 heb. Het bedrag is te klein voor mijn rechtsbijstandverzekering maar ze geven wel aan dat een transactie waarbij je slechts "ja" kan kiezen gewoon niet mag/kan.
In dit geval weet ik 100% zeker dat ik € 5.500,00 in de automaat gedaan heb en dat me onterecht € 100,00 is afgenomen.

Ik heb al een brief van ze gehad waarin ze stellen dat de administratie van de bank bij een geschil leidend is volgens artikel 18 van de voorwaarden. Dat zal allemaal wel maar ik weet zeker dat ik € 5.500,00 in de automaat gedaan heb, en ik wilde dan ook niet akkoord gaan met het plan van de automaat om € 5.400,00 te storten. Ik wilde afbreken en mijn geld terug en die mogelijkheid kreeg ik niet. Ik wil dat ABN me deze € 100,00 terug geeft. Niets meer.

ABN AMRO
    Beste EindSpar#260,

Wat rot om te lezen dat de verkoop van uw auto op deze manier is afgelopen. Ik snap heel goed dat u het verschil in het bedrag graag vooralsnog op uw rekening gestort wil hebben.

Met het dossiernummer dat u heeft toegevoegd heb ik contact opgenomen met mijn collega's van de afdeling Cash die uw storting hebben onderzocht. Er is nogmaals naar de transactie gekeken en de 'afrekening' van die dag. Er zijn geen overige biljetten aangetroffen in de geldstortautomaat en ook tijdens de transactie zijn geen onregelmatigheden geweest. Het gestortte bedrag moet dus overeenkomen met het bedrag dat in de geldstortautomaat is gedaan.

Daarnaast heb ik ook nagevraagd waarom de optie tot het afbreken van de transactie ontbreekt. Daarop vertelde mijn collega mij dat dit een veiligheidsmaatregel is. Om de klant een veilige omgeving te bieden is het niet mogelijk om de transactie af te breken. Zo voorkomen we dat klanten die bij zo'n geldstortautomaat staan onder dwang door een derde de transactie moeten/kunnen afbreken en hun geld moeten afstaan.

Omdat hierover al een klacht is ingediend bij mijn collega’s kan ik helaas niet nog een zelfde klacht indienen hierover. Daarvoor in plaats heeft u de mogelijkheid u te wenden tot onze afdeling Klachtenmanagement. Daar wordt uw klacht opnieuw beoordeeld door een andere klachtbehandelaar van een andere afdeling. U kunt telefonisch contact opnemen met hen op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur op 020-6298889 (gebruikelijke belkosten). Daar kunt u verwijzen naar dossiernummer 2-36754013695 (de navraag naar de storting) en 2-38331578696 (de klacht).
    Mijn collega’s van deze afdeling kunnen u vervolgens verder te woord staan over de status van uw klacht.

Met vriendelijke groeten,
    Eva
    ABN AMRO Webcare

EindSpar#260
    Dank voor de doorverwijzing naar een andere afdeling maar die mensen ga ik niet lastig vallen om vervolgens weer te horen te krijgen dat mijn klacht ongegrond is. Als er werkelijk een wil was dit op te lossen zou ik niet doorverwezen worden.
    Het argument dat het niet mogelijk is de transactie te stoppen vanwege veiligheid snijdt geen hout... de geldstortautomaten staan binnen in bankfilialen waar voldoende toezicht is. Na het opnemen van cash loop je overigens het zelfde risico.
    Voor ABN zijn de eigen bevindingen leidend en als klant zal ik en ieder ander het hiermee moeten doen. Ik zal vanaf nu nooit meer zelf een storting doen maar dit over laten aan een medewerker van het filiaal. Dit heb ik laatst al gedaan en de medewerker wilde dit wel doen zolang het maar enkele biljetjes zijn, anders niet... dus dat wordt nog wat als het er een keer vijftig zijn of zo. Ik adviseer andere klanten dit ook te doen want bij een fout zijn de bevindingen van de bank doorslaggevend resulterend in het verlies van geld.
    ABN AMRO
    Beste EindSpar#260,

Wat jammer dat de reactie die je hebt gehad, niet de reactie is geweest waarop je had gehoopt. Ik snap dat je graag had willen zien dat er direct actie werd ondernomen op je klacht. Alleen kunnen wij als Webcare afdeling geen uitspraak van onze klachtenafdeling aanpassen. Vandaar de mogelijkheid om tegen de uitspraak in beroep te gaan bij onze afdeling Klachtenmanagement. De afdeling Klachtenmanagement beoordeelt de klacht opnieuw en kijkt of eerdere communicatie hierover wel of niet juist is geweest. Zodra je deze stap hebt genomen kan je eventueel ook bij Kifid terecht. Dit kan echter alleen wanneer je onze volledige klachtenprocedure doorlopen hebt.

Elvira
    ABN AMRO Webcare
    EindSpar#260
    Ik had geen doorverwijzing verwacht. Ook ik heb een bedrijf te runnen en ook ik heb wel eens te maken met klanten met een klacht. Maar nooit zal ik een klacht beantwoorden met een doorverwijzing. Ik gooi mijn handdoek in de ring. Gefeliciteerd met het behaalde succes.

EindSpar#260

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?