Klacht ABN AMRO: Adreswijziging gaat niet goed. NAW gegevens bij ABN AMRO geeft problemen (ben oud Fortis rekeninghouder)

Klachtnummer
# 121900
Gebruiker
Martinus Janssen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Nadat mijn rekeningen van Fortis zijn gemigreerd naar de ABN AMRO ontstonden er diverse problemen met de NAW gegevens bij ABN AMRO.

1) Mijn gegevens met daarin vertrouwelijke gegevens ging niet naar een maar naar diverse adressen (ook naar een oud adres waar ik niet meer woonachtig ben). Ondanks diverse pogingen te ondernemen om alle post naar een en hetzelfde adres te krijgen is dat helaas niet gerealiseerd.
2) Ik kreeg inzage in de vertrouwelijke gegevens van Belgische rekeninghouder, zijn post kwam soms bij mij terecht.

De oplossing

Ik ben op zoek naar een structurele oplossing. Ik vind het onacceptabel dat mijn post terecht komt bij derden, even onacceptabel is het dat ik inzage krijg in de vertrouwelijke gegevens van andere clienten van uw bank.
Wellicht het annuleren van alle lopende rekeningen bij de bank gevolgd door daarna opnieuw de rekeningen aan te maken zoals destijds gemigreerd van Fortis.

3 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Janssen,

    Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht. Wat een nare situatie! Goed dat u dit bij ons aankaart. Ik ben het helemaal met u eens dat er verandering in deze situatie moet komen. Het is ontzettend belangrijk dat post met bankgegevens op de juiste plek terecht komt. Ik wil daarom zo snel mogelijk contact met u opnemen om de situatie te bespreken. Dan kan ik daarna actie voor u ondernemen. Ik heb u zojuist gebeld. Helaas krijg ik uw voicemail. Wanneer kan ik u telefonisch bereiken tijdens kantooruren?

    Met vriendelijke groet,

    ABN AMRO Webcare
    Mw. L. Salama
  2. Auteur
    Martinus Janssen
    Datum
    U kunt mij bellen op 06 18213173. iedere dag gedurende werkdagen.
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Janssen,

    Dank u wel voor het prettige gesprek dat ik zojuist telefonisch met u voerde.

    U gaf aan zelf eerst na te gaan wanneer er nog zaken verkeerd zijn gegaan met de post en hier aantekeningen van te maken. Mocht er toch nog post binnenkomen die niet voor u is bestemd, of mocht u post op een verkeerd adres ontvangen, dan kunt u zoals afgesproken officieel een klacht indienen via: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/klacht-indienen.html

    Mocht u toch vragen hierover hebben, laat u het dan weten.

    Met vriendelijke groet,

    Webcare ABN AMRO
    Mw Rietdijk

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen