Klacht ABN AMRO: afhandelen en vrijgeven bankrekening na overlijden
Details
De klacht
Op 15 november 2019 overleed mijn moeder. Mijn moeder had een lopende rekening bij de ABN/Amro.Haar overlijden heb ik direct, zoals het hoort, bij de nabestaandendesk van de ABN/AMRO gemeld. De rekening(en) zijn hierop direct geblokkeerd.
Ik ben hierop na enkele dagen naar het kantoor in Doetinchem gegaan alwaar ik met behulp van een medewerkster de benodigde papieren in heb gevuld om weer over de rekeningen te kunnen beschikken. Volgens de medewerkster kon dit tot 6 weken duren omdat er sprake was van een “achterstand”
We praten nu over de laatste week van november 2019!!
Eind december, dus na ongeveer 6 weken, nog steeds niets gehoord eb toch maar eens geinformeerd hoe de stand van zaken was.
“Ja mevrouw we zijn er mee bezig maar we hebben nog steeds achterstand het kan nog wel enige tijd duren”
Ik moest in die tijd nog wel de nodige rekeningen betalen , waaronder een aanslag van de Belastingdienst. Ik kan hier geen 6 weken mee wachten omdat er een achterstand dreigt te ontstaan.
De rekeningen en inmiddels ook aanmaningen komen inmiddels binnen en ik kan weer uren aan de telefoon zitten, maar geen bericht dat de rekeningen vrijgegeven zijn.
Rekening van de crematie kon ook niet worden betaald omdat het geld van de verzekering op deze rekening was gestort.
Nu schrijven we inmiddels 11 februari en wederom gebeld ! Hoe is dit toch allemaal mogelijk?? En dat voor een gerenommeerde bank als ABN/AMRO
Ik zou heel graag zien dat erop korte termijn iets aan gedaan wordt, zodat ik ook verder kan met mijn leven en alles af kan wikkelen
Heb zelf niet genoeg inkomen om alle rekeningen die nog betaald moeten worden te voldoen van mijn inkomen.
ABN DOE ER IETS MEE!!!!!!!
De oplossing
direct behandelen en niet komen met het verhaal dat we een achterstand hebbenDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.