Klacht ABN AMRO: Afhandeling betaalrekening overledene moet beter

sad Niet opgelost
Leeuw00

De betaalrekening van mijn overleden broer heb ik laten vervallen. Zowel mondeling op jullie kantoor als schriftelijk met jullie automatische bevestigings-email werd het volgende beloofd: De gegevens van uw opgeheven betaalrekening blijven 15 maanden zichtbaar in Internet Bankieren. Echter het pasje hebben jullie ook laten vervallen. Nu is inloggen niet meer mogelijk voor inzage en downloaden. Graag het pasje weer werkend maken.

Genoemde is niet het enige, er waren eerder problemen met het als nabestaande overnemen van de betaal- en spaarrekeningen. Dat heeft bijna 6 weken geduurd. Na overlijdingsmelding op 24 juli op jullie website kreeg ik een automatische e-mail waarin staat dat er correspondentie gezonden wordt binnen 5 werkdagen naar zowel het adres van de overledene als naar het adres van de melder. Op beide adressen niet ontvangen. Gebeld 3 augustus en het zou alsnog of nogmaals gestuurd worden. Ook niet ontvangen. Op 13 augustus naar jullie kantoor om daar te laten printen en in te vullen. Op 20 augustus weer daar heen voor vervolgstappen. Op 26 augustus pasje geactiveerd. Op 29 augustus lukt inloggen nog steeds niet met melding “Combinatie is onjuist”. Gebeld en bleek dat dit komt doordat “boedel” nog niet veranderd is in “erven” en beloofd werd dat dit aangepast wordt. Op 29 augustus een brief gestuurd. Op 30 augustus weer. Op 31 augustus gebeld met de Nabestaandendesk. Pasje moet nog gekoppeld worden aan internetbankieren op jullie kantoor. Dezelfde dag weer (de derde keer) daar heen gegaan en dat werd in orde gemaakt. Echter momenteel is inloggen niet meer mogelijk voor inzage en downloaden. Op 5 november een schriftelijke klacht ingediend, echter nog geen reactie. Wat ook bijzonder is dat in jullie brief van 15 augustus staat dat ik gemachtigde was, terwijl ik dat niet was. En e-mailen kan niet, alleen bellen, brieven per post sturen en naar een kantoor komen. Graag verbeteringen doorvoeren voor de nabestaanden. Nu is de nabestaandenservice onder de maat. Dat het beter kan laat ING zien, in twee dagen was alles geregeld.

Pasje weer werkend maken

ABN AMRO
    Geachte meneer,

Na het zien van uw klacht heb ik gelijk telefonisch contact met u opgenomen om het door te nemen.
    Dit heeft aan beiden kant voor opheldering en een oplossing gezorgd.

Op uw eerdere ingediende klacht krijgt u nog formeel reactie van mijn collega die hiermee bezig is.
    Indien u overzichten nodig heeft, laat u het dan weten. Hiermee helpen wij u graag.

Bedankt voor het telefoongesprek!

Philippine
    ABN AMRO Webcare

Leeuw00
    ABN-AMRO belde 15 november en kwam met slechts een gedeeltelijke oplossing. Pasje heractiveren of een nieuw pasje kan niet. Mocht u één of meer dagafschriften nodig hebben, dan kunnen wij daarvoor zorgen. Kan tot 10 jaar terug. Hieraan zijn in dit geval geen kosten verbonden. Deze afspraak wordt bij de gegevens van deze betaalrekening aangetekend. En wij maken vandaag een vergoeding naar u over (16 november ontvangen). Op mijn vraag om de digitale dagafschriften van de laatste 5 jaar als bijlage van een e-mail naar mij te sturen was het antwoord dat dit niet kan, vanwege privacy omdat via e-mail iets mis kan gaan.

Leeuw00

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?