Klacht ABN AMRO: Aflopend krediet

Klachtnummer
# 139506
Gebruiker
Davor
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Goedenavond heer / mevrouw

Paar jaar geleden heb ik aflopend krediet bij jullie afgelosten ABN AMRO bank.
En afgesproken dat tussen 23ste en 26ste de vaste bedrag met automatische incasso afgehaald word. Nu is het door en of andere manier toch weer andere datum geworden. Waar door de automatische incasso mislukt. Want laatst wou ik hypotheek afsluiten. Maar kreeg te horen van de bank dat ik bkr registratie had. Dus ging ik bkr opvragen. En dat ging om eenmalige achterstand. Maar die achterstand is ingelopen. Alles wordt nu netjes betaalt. Maar door die registratie wat niet echt mij fout was en beetje van jullie kan ik nu geen hypotheek pakken. Me. Vraag is kunnen jullie die code weghalen van me naam?

De oplossing

Geen bkr registratie meer

1 reactie

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw Davor,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Uit uw verhaal begrijp ik dat u een eenmalige achterstand hebt gehad op uw krediet en deze ook is ingelost. In zo’n situatie ontstaat er inderdaad een BKR registratie, maar wel eentje met een ‘Herstel-codering’. Dat betekent dat uw achterstand ook netjes is ingelost. In veel gevallen heeft dit geen negatief effect op een hypotheekaanvraag. Een BKR registratie die terecht is, kunnen wij niet weghalen.

    Om specifiek naar uw situatie te kijken, heeft mijn collega van de afdeling ‘Lenen’ u geprobeerd te bellen. Helaas krijg hij geen gehoor.

    Ik wil u alsnog in contact brengen met de betreffende collega. Kunt u mij in dat geval laten weten wanneer u het beste bereikbaar bent?

    Wanneer u liever zelf belt kan dat natuurlijk. Mijn collega van de afdeling Lenen is bereikbaar op 024-3794050. U kunt dan vragen naar Dhr. Sloterwijk.

    Graag hoor ik waar uw voorkeur naar uit gaat. Alvast bedankt voor uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. E. van der Struijk
    ABN AMRO

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen