Klacht ABN AMRO: Al vier maanden geen betaalpas, terwijl ik deze al drie keer heb aangevraagd.

Odilia

Ik heb nu al bijna 4 maanden geen bankpas. Betaal wel elke maand voor “betaalgemak” (?) De eerste keer zou mijn nieuwe bankpas op 3 februari 2020 verzonden zijn: nooit ontvangen. Gelukkig kon ik nog met mijn iPhone betalen. Toen dat niet meer mogelijk was, contact met ABNAmro opgenomen Mijn adres zoals bekend bij ABNAmro gecheckt, is juist. Helaas kon dit niet online worden afgehandeld, ik moest naar een kantoor. Ivm met Corona daar in april een middag voor uitgetrokken en lang buiten in de rij staan wachten. Na 3 werkdagen zou de pas bezorgd zijn. Toen dit na ruim 10 werkdagen nog niet het geval was, maar weer contact opgenomen met de ABNAmro Eerst werd gesuggereerd dat het aan de post lag, maar toen ik aangaf dat dit nu al de tweede keer was, werd nader onderzoek ingesteld en kreeg ik de volgende dag een telefoontje dat nèt na mijn bezoek op 24 april 2020 aan het ABNAmro kantoor op het Gelderlandplein in Amsterdam storing had plaatsgevonden waardoor er geen pas was aangemaakt. Maar nu zou er weer na 3 werkdagen een nieuwe komen. En ik kon ook online een nieuwe aanvragen (?). Inmiddels ruim 10 werkdagen verder, tevergeefs weer contact met de ABNAmro opgenomen (schriftelijk contact niet mogelijk, alleen telefonisch! Dus afhankelijk van het dossier dat zij maken, want zelf heb je niets op papier staan) en nog steeds geen pas.

Ik wil dat de ABNAmro zorgt dat er persoonlijk een nieuwe betaalpas bij mij thuis wordt bezorgd.

ABN AMRO
    Beste Odilia,

Ik kan me voorstellen dat dit heel erg frustrerend is. Een pas is een essentieel middel om goed gebruik te kunnen maken van rekening.

Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat er iets niet goed gaat door een storing in de systemen, maar dat er zoveel niet goed gaat en dat u zo lang moet wachten op een pas hoort niet. U geeft aan dat u nu al weer 10 werkdagen wacht en dat de pas er nog niet is. Het is heel gek dat dit weer niet lukt. Ik kan zien dat de pas wel verstuurd is en ook naar het adres dat u hebt opgegeven bij deze klacht.
    De pas en bijbehorende brieven worden in een blanco envelop verstuurd. Hierdoor kunnen mensen deze wel eens over het hoofd zien en niet door hebben dat die van ons afkomstig is. U heeft ook nergens tussen de post een blanco envelop zitten?

Janwalter
    ABN AMRO Webcare
    Odilia
    De bijbehorende brieven heb ik dit keer wel ontvangen, de vorige twee keren niet. Ik ben op de hoogte van het feit dat dit soort zaken in een blanco envelop worden verzonden en gezien er niet meer zoveel post wordt verzonden en ontvangen is de kans om post over het hoofd te zien erg klein geworden. Het wordt wel een heel vreemd verhaal, kunt u mij uitleggen hoe het kan dat als ik in een ABNAMRO filiaal met ID persoonlijk een nieuwe pas aanvraag, de desbetreffende medewerkster ter plekke dit verwerkt en mij vervolgens meedeelt dat ik deze binnen drie werkdagen zal ontvangen, een storing later op die dag ervoor kan zorgen dat deze actie ongedaan wordt gemaakt? En bovendien niet opnieuw wordt verwerkt? En waarom word ik als klant daarover niet verwittigd? En met mij alle andere klanten van dezelfde dag? Deze gegevens waren in ieder geval nog beschikbaar want uw collega kon nazien dat ik in het filiaal was geweest en ook welke medewerkster mij had geholpen. Dus gelukkig had de onvoorziene storing deze gegevens niet aangetast en hadden de werkzaamheden opnieuw kunnen worden uitgevoerd of op zijn minst de klanten kunnen worden geïnformeerd.

Graag ontvang ik op mijn vragen nog een antwoord en wil daarna de discussie sluiten en eindelijk een betaalpas ontvangen, persoonlijk door de ABNAMRO te bezorgen op mijn huisadres.
    ABN AMRO
    Beste Odilia,

Helaas kan ik u niet aangeven hoe het mogelijk is dat een storing de pas aanvraag die u op kantoor heeft gedaan, ongedaan maakt. Ik heb dat niet eerder gehoord. Ik snap dat het frustrerend is en dat u het ook niet fijn vindt om daar dan zelf weer achteraan te moeten gaan.

Nadat de aanvraag van de pas in het systeem is gedaan, verloopt de rest van het proces automatisch. Dit zal ook de reden zijn, waardoor de collega van kantoor niet door heeft gehad dat het uiteindelijk niet goed is gegaan.

U geeft aan dat u dit keer wel de bijbehorende brieven heeft ontvangen. Normalitair hoort de pas bij zo'n brief te zitten. Welke brieven heeft u nu wel ontvangen?

Janwalter
    ABN AMRO Webcare
    Odilia
    Beste Janwalter, het lijkt me niet veilig en daarom ook niet logisch dat een pas samen met een brief waarin de pincode of activatiecode wordt gegeven wordt verzonden zoals u stelt. Dit wordt bovendien ook expliciet in de brieven aangegeven. Zoals steeds spreken u en uw collega’s elkaar ook nu weer tegen. Ik wil geen verhalen meer horen maar wil dat dit nu opgelost wordt. Er rest mij niets anders anders het hogerop te zoeken en de directie van de ABNAMRO hierop aan te spreken.

Odilia

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

2. Stuur een juridische brief