Klacht ABN AMRO: Alleen een nieuwe pas kunnen aanvragen bij een kantoor dat standaard openingstijden heeft

InspGrn

Eerst moet je je door een telefonisch menu heen worstelen van weet ik hoeveel opties met toets 1, 2 of 3 vervolgens aangeven dat de wachttijd minimaal 5 minuten bedraagt en je beter op een ander moment kunt terugbellen (misschien een idee om dat vooraf te doen zodat je je niet door die ergernis hoeft heen te worstelen). Toen contact gehad via de chat mogelijkheid, krijg je weer allemaal omslachtige vragen terwijl ik aangeef dat ik een nieuwe pas nodig ben en de situatie, blijft ze nog onodige vragen stellen om tot de conclusie te komen dat je alleen op een kantoor een nieuwe pas kunt aanvragen. Handig als je veel aan het werk bent en het kantoor op ambtenaren tijden is geopend. En dan word er ook nog een kantoor aangeraden aan de andere kant van Nederland. wat een grap!

Ik zou graag geholpen willen worden door een pas aan te kunnen vragen via de telefoon met behulp van mijn bankrekening nr en geboortedatum bijvoorbeeld of woonplaats

ABN AMRO
    Beste InspGrn,

Ik kan mij voorstellen dat het makkelijk is om een nieuw pas telefonisch aan te kunnen vragen en dat het soms lastig kan zijn om voor een dergelijke aanvraag een van onze kantoren te moeten bezoeken.

Hoewel ik u hier graag mee verder zou helpen, hebben wij er als bank voor gekozen om telefonisch geen passen meer te vervangen of aan te vragen. De reden hiervoor is de veiligheid van de bankzaken van onze klanten. Telefonisch hebben wij onvoldoende zekerheid dat degene die de pas aanvraagt ook daadwerkelijk de rekeninghouder is.

Gelukkig is het meestal niet noodzakelijk om een pas via een van de kantoren te vervangen. Wanneer en pas namelijk bijna vervalt, dan wordt er ruimschoots voor de vervaldatum een vervangende pas verstuurd. Daarnaast is er vaak de mogelijkheid om een pas te vervangen via de Mobiel Bankieren app of via het internetbankieren.
    Heeft u geen vervangende pas ontvangen en geen mogelijkheid om de pas via de Mobiel Bankieren app of het internetbankieren te vervangen, dan moet ik u helaas toch verzoeken om een van onze kantoren te bezoeken.

Ik kan mij voorstellen dat dit niet altijd lukt binnen de reguliere openingstijden. Om die reden zijn er ook een aantal kantoren waar u op zaterdag van harte welkom bent (en waar u niet voor naar de andere kant van Nederland hoeft te reizen). U vindt het dichtstbijzijnde kantoor via de volgende link: https://abn.com/kantoren

Rob
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?