Opgelost door ABN AMRO: Bank handelt offerte niet correct af en reageert niet op verzoeken om informatie.

content Opgelost
C@RL@

Helaas is deze zaak nog niet afgehandeld.
Volgens de offerte zou ik een totaal maandbedrag van € 627,94 moeten gaan betalen maar begin juli kreeg ik via mij digitale account bericht dat het maandbedrag € 661,27 zou bedragen.

Mijn financieel adviseur heeft daarop contact gehad met de bank en kreeg navolgende reactie: "Hetgeen mevrouw op internet ziet loopt achter. De nieuwe lening wordt pas in beheer genomen nadat het nieuwe maandbedrag is geïncasseerd, en neem dan nog een week of 3 extra alvorens internetbankieren is aangepast. Mevrouw hoeft dus verder geen actie te ondernemen, ze heeft bevestiging van het nieuwe maandbedrag en de het teveel betaalde rente bedrag is teruggestort; dit moet verder goed gaan."

Op 15 juli ontving ik een brief van de ABNAMRO met de aankondiging van de eerste automatische incasso van mijn drie-delige hypotheek.
Daarin werd wederom een te hoog maandbedrag voor leningdeel 107 genoemd (€ 239,98 i.p.v. € 206,65 zoals in de offerte staat).

En inderdaad, op 1 augustus werd toch het foutieve maandbedrag afgeschreven en sindsdien wordt wederom niet gereageerd op vragen van mijn financieel adviseur.
Om radeloos van te worden… wat moet ik als klant doen om gewoon correct behandeld te worden?

Ik wil dat mijn hypotheekbetalingen conform offerte worden uitgevoerd.
En excuses en vergoeding zouden inmiddels ook op hun plaats zijn...

Goedemiddag mevrouw C.L. Widdershoven-schonen,

Jammer om te vernemen dat de offerte niet juist is uitgevoerd.
    Begrijpelijk dat je hier graag opheldering over wilt hebben.

Ik heb direct intern hierover gemaild en gevraagd voor opheldering.
    Zodra we antwoord hebben komen we hierop terug.

Bas
    C@RL@
    En ja hoor, vandaag weer bericht van de ABNAMRO: binnenkort wordt weer het foutieve bedrag ad € 661,27 van mijn rekening afgeschreven.
    WANNEER WORDT DIT EINDELIJK OPGELOST????
    Beste mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

Mijn excuses dat u nog niets heeft vernomen. Ik heb zojuist een reminder verzonden om dit spoedig op te pakken. Ik ga er vanuit dat voor het einde van de week meer hoort.

Joanne
    Beste mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

Inmiddels is duidelijk wat dit veroorzaakt en werken we aan een oplossing. Mijn collega gaf aan dit te delen met uw eigen adviseur. Heeft u al iets vernomen?

Joanne
    C@RL@
    Nee, ook mijn financieel adviseur heeft nog steeds niets vernomen!
    Beste mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

We hebben nogmaals een reminder gestuurd contact met u op te nemen zodra er een oplossing is.

C@RL@
    Nog steeds geen reactie ontvangen over de problemen met mijn hypotheek.
    Wat moet ik in vredesnaam doen om te voorkomen dat over een week wederom het verkeerde maandbedag wordt afgeschreven???
    Beste mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

Erg vervelend dat u nog niks gehoord heeft. Zoals mijn collega heeft bevestigd is het probleem bekend en is de aanpassing vorige week ingezet. Hier zitten een aantal verwerkingsdagen aan verbonden en daarbij wordt het weekend niet meegeteld.
    Zoals ik begrijp zit de afdeling te wachten op een interne bevestiging van de aanpassing. Zodra dit is ontvangen zal de hypotheekadviseur geinformeerd worden en u tegelijkertijd ook.

Ik vraag u nog even geduld te hebben en als het goed is wordt u op kort termijn ingelicht. Wacht dit nog even af deze aankomende week.

Mocht u volgende week maandag nog steeds niks gehoord hebben, dan kunt u hier uiteraard terecht.

Jeremy
    Goedemiddag mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

Ik heb vanmiddag gesproken met de afdeling die het in behandeling heeft en de collega geeft het volgende aan. Per de volgende maand staat het maandbedrag goed. Helaas was het niet mogelijk om de aankomende incasso op 31-08 a.s. aan te passen. Mijn excuses hiervoor.

Dat houdt in dat het nog 1x het oude maandbedrag geincasseerd wordt. Voor de maanden juli en augustus staat een correctie ingepland. Dit bedrag kunt u aankomende week verwachten.

Hopende dat ik u voldoende heb geinformeerd maar mocht u nog vragen hebben, dan kunt u hier terecht.

Jeremy

C@RL@
    Ik wil deze klacht nog even open houden omdat mij reeds diverse keren verzekerd is dat alles op korte termijn geregeld zou worden, waarna daarna toch weer bleek dat dat niet waargemaakt kon worden.
    Wanneer inderdaad op 1 oktober het juiste bedrag wordt afgeschreven kan deze klacht afgesloten worden.
    Goedemiddag mevrouw C.L. Widdershoven - Schonen,

Best begrijpelijk dat u wilt afwachten of de maandelijke afschrijving nu goed verloopt. Heeft u ondertussen de compensatie al ontvangen op uw rekening? Mocht dat het geval zijn dan kunt u ervan uitgaan dat het maandbedrag voor september daadwerkelijk is aangepast.

Deze klacht is namelijk geregistreerd onder #612813. Mocht het in de toekomst op een of andere manier toch niet goed verlopen, kunt u altijd refereren naar dit nummer en dan helpen wij u graag weer verder.

Als u akkoord gaat kunt u de klacht sluiten en anders zie ik u bericht tegemoet.

Hopende dat ik u voldoende heb geinformeerd,

Jeremy Mulder

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?