Klacht ABN AMRO: Bank licht haar eigen klanten op door onterechte afschrijving, niet uitkeren bankspaarpremie en meer

J. Town

Vanaf november 2014 probeer ik mijn adres te wijzigen, gezamenlijke rekening op te heffen teruggave van onterechte afschrijving en bankspaarpremies uitgekeerd te krijgen. In eerste instantie ontving ik totaal geen reactie en was de bank onbereikbaar per telefoon, mail en balie voor enig medewerking. Op 16.02.2015 is er van mijn prive rekening geld afgeschreven zonder dat de bank kan verklaren waarvoor. Hierna heb ik gevraagd of een advocaat mij wil helpen tot het krijgen van enige reactie van de bank (rond april 2015)maar advocaat ontving geen bericht en telefonisch werd hij benaderd door de bank door personen die later niet voor de bank schenen te werken. Na dreiging met KIFID en melding bij AFM werd er eindelijk gehoor gegeven . Helaas tot op heden blijft de bank niet te willen komen tot een oplossing voor mijn klachten en de klantvriendelijkheid is ronduit asociaal te noemen. De klachtenbehandelaar verwijst naar klachtenmanagement als ik klachten heb. Dit is de druppel voor mij.

Verzoek tot opheffen van de gezamenlijke rekening is door mij en ex partner ondertekent dit heeft de bank ontvangen. Wil per direct opheffen van de gezamenlijke rekening en daarmee ook het adres van verkochte woning verwijderen.
Ex-partner heeft verzoek tot uitkeren van bankspaarpremie min. 6 weken terug verstuurd naar de bank maar heeft hierna niets meer vernomen. Bankspaarpremie wat de bank wil uitkeren is niet het bedrag dat volgens overeenkomsten gespaard is. Ik wil daarom eerst een specificatie hoe ze aan het volgens hun berekende spaarpremie komen en hierna het juiste bedrag uitgekeerd krijgen. Teruggave van het bedrag dat onterecht is afgeschreven van mijn prive rekening.

ABN AMRO
    Geachte heer/ mevrouw Town,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht.

Ik begrijp uit uw toelichting dat deze kwestie reeds lange tijd speelt en dat er inmiddels een klachtenprocedure is gestart.
    Hierbij hou ik graag een vinger aan de pols om in deze vervelende situatie zo snel mogelijk tot een passende oplossing te komen.

ABN AMRO Webcare
    R.C.A. Keijsers
    J. Town
    U komt niet weg door een vinger aan de pols dit is niet de issue maar oplossingen van mijn klachten. De wijze en manier hoe ik en mijn klachten worden behandeld is verre van sociaal gedrag te noemen. Dreigementen , sluiten van dossier en steeds doorverwijzen is geen klachtenprocedure. Ik wil dat de oplossingen die ik genoemd heb per direct worden uitgevoerd het is nu immers bijna een jaar aan de gang en verwacht ik actie starten met opheffen gezamenlijke rekening. Hoe moeilijk kan het zijn?
    ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw Town,

Op dit moment heeft u er voor gekozen om de klacht aan een onafhankelijke derde voor te leggen, waardoor wij gedurende de procedure niets voor u kunnen betekenen. ABN AMRO zal zich vanzelfsprekend conformeren aan de uitspraak.

ABN AMRO Webcare
    R.C.A. Keijsers
    J. Town
    Dit bevreemdt mij want ik heb sinds juli 2015 de klacht bij KIFID en AFM voorgelegd en vanaf november 2014 t/m 11 augustus 2015 zocht en was ik steeds in contact met bank/ klachtenbehandelaar De druppel die de emmer deed overlopen was voor mij bereikt op 11 augustus en ik de klachtenbehandelaar gemeld heb dat ik via klachtenkompas mijn klacht zou melden. U geeft aan niets meer te kunnen doen dan blijf ik in afwachting van.
    J. Town
    Geachte, Eerst een correctie op voorgaand bericht mijn klacht loopt vanaf JuNi 2015 bij Kifid en AFM. In tegenstelling van uw bericht op 18.08.2015 wordt ik vandaag weer benaderd door de klachtenbehandelaar en wederom verwijs ik hen naar klachtenkompas. Termijn van 90 dagen voor behandeling klacht bij KIFID is bijna voorbij. Hierna zie ik geen andere mogelijkheid dan naar de rechter te stappen.
    J. Town
    De bank heeft ook een zorgplicht naar haar klanten en helaas weten ze niet wat dat inhoud. Schandalig dat ik naar de rechter moet om mijn spaargeld , onterecht afgeschreven bedrag van meer dan 2000 euro, opheffen van gezamenlijke rekening en adreswijziging in orde te krijgen.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?