Klacht ABN AMRO: Bankieren app werkt na 4 maart alleen op iOS 10.

Klachtnummer
# 343286
Gebruiker
A.D. Varossieau
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Vanaf 4 maart werkt de internet bankieren app waarschijnlijk alleen met iOS 10 en hoger. Nu heb ik,een iPad waar Apple geen iOS 10 voor levert. Betekent dus dat ik na 4 maart niet meer van de app gebruik kan maken op mijn iPad. Dit vind ik heel erg slecht. Betekent dus dat alleen rijke mensen die steeds een nieuwe iPad kunnen kopen deze app kunnen blijven gebruiken. Ik heb geen geld om een nieuwe iPad te kopen en zal dus waarschijnlijk een andere bank moeten zoeken. Dit gaat klanten kosten.

Gewenste oplossing

Ik zou het heel goed vinden als ABN AMRO de bankieren app beschikbaar houd voor iOS 9. Dit kan volgens mij op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door de app voor iOS 9 beschikbaar te houden.

1 reactie

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor je bericht.

    Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als je de app binnenkort niet meer kunt gebruiken op jouw iPad. De reden dat de app straks niet meer beschikbaar is, heeft voornamelijk te maken de veiligheid.

    Apple voert voor lagere iOS versies (lager dan iOS 10) zelf geen (veiligheids)updates meer uit. Hierdoor kunnen wij veilig gebruik van de app niet meer garanderen. Daarnaast kunnen bepaalde functionaliteiten in de toekomst mogelijk niet meer worden gebruikt als er geen updates meer gedaan worden.

    Om (veilig) gebruik te kunnen blijven maken den app is dus een hogere iOS versie noodzakelijk. Dit is wellicht niet het antwoord waarop je zit te wachten, helaas kan ik het niet veranderen.

    Mocht je meer vragen hebben, horen wij het graag.

    Vriendelijke groeten,

    Evert-Jan
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen