Opgelost door ABN AMRO: Bankspoofing niet vergoed

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 559837
Gebruiker
L.J.G.M. ter Heegde
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Bankspoofing niet vergoed

Gewenste oplossing

Bankspoofing vergoeden
Geboden oplossing
Zij vinden dat ik niet in aanmerking kom omdat ik zelf “teamviewer” heb geïnstalleerd tijdens het telefoon gesprek. Hiermee heb ikzelf toegang tot mijn computer en internetbankieren gegeven. Dit alles is gedaan tijdens het telefoongesprek wat zogenaamd afkomstig was van de bank. Ik moet van hun nu in beroep gaan tegen deze beoordeling
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw ter Heegde,

    Wat vervelend om te lezen dat u niet in aanmerking komt voor een vergoeding vanuit de coulanceregeling bij spoofing. Ik kan me indenken dat u hierover teleurgesteld bent.

    Zoals in de bijgevoegde brief is aangegeven gaan we niet over tot coulance omdat er niet is voldaan aan de 5 veiligheidsregels. Deze regels zijn opgenomen in onze algemene voorwaarden en kunt u ook terugvinden op https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/veilig-bankieren/fraude-voorkomen.html

    Ook wordt in de brief aangegeven dat u de mogelijkheid heeft de schade kunt verhalen op de betrokken persoon / personen. Als u belt met 0900-0024 kunt u het verzoek doen de contactgegevens van deze persoon / personen opvragen en aansprakelijk stellen.

    Met vriendelijke groet,

    Elvira
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    L.J.G.M. ter Heegde
    Datum
    Spoofing houd in dat de beller doet alsof hij van de bank is. Dan voer je dus de opdrachten uit. Ik vind dat ik daardoor niet een veiligheidsregel heb overtreden
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw ter Heegde,

    Uw gedachte snap ik. Er wordt echter op diverse manieren gewaarschuwd om nooit persoonlijke zaken zoals bijvoorbeeld codes aan iemand door te geven. Ook niet aan medewerkers van de bank. We wijzen hierop in radio en tv commericials, in berichten vanuit de bank en op onze website.

    Ik raad aan de eerder genoemde stappen te nemen zodat u de schade op de betrokken persoon / personen kunt verhalen.

    Met vriendelijke groet,

    Elvira
    ABN AMRO Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen