Opgelost door ABN AMRO: Betalen voor jaaropgave?

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 650560
Gebruiker
E.J.P.A. van Rumund
Datum
12 reacties

Details

Klacht

In oktober 2022 heb ik mijn rekeningen bij de AbnAmro opgezegd.
Ik kan dus ook niet meer inloggen, maar ik heb wel een jaaropgave nodig voor mijn belastingaangifte. Gebeld met de bank en deze vertelde mij dat het 5,50 euro kost voor een opgave.
Hier ben ik het niet mee eens want ik was nog klant gedurende 2022!!
Ik vind het in één woord BELACHELIJK dat ik zou moeten betalen voor een jaaropgave terwijl je die als klant wel gratis krijgt.
AbnAmro neem je verantwoordelijkheid en stuur mij kosteloos een jaaropgave!

Gewenste oplossing

Dat ik kosteloos een jaaropgave krijg van 2022 per post of per mail.
Geboden oplossing
Na vele omwegen toch mijn jaaropgave kostenloos gekregen. Het ging mij niet om de 5,50euro maar om het principe. Huidige klanten krijgen ook hun jaaropgave gratis. AbnAmro, neem eerder uw verantwoordelijkheid!
Status
opgelost
Beoordeling
content

12 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemiddag meneer en/of mevrouw Rumund,

    Ik begrijp dat u de begin- en eindsaldi van uw rekeningen nodig heeft voor de belastingaangifte. Het klopt dat we kosten rekenen voor het toezenden van het Financieel Jaaroverzicht als u geen zorgplichtproducten (denk aan hypotheek, levensverzekering, effecten etc.) bij ons afneemt en geen gebruik (meer) maakt van Internet Bankieren. Dit geldt ook voor mensen die op het moment van aanvragen wel klant zijn.

    Een reguliere betaal- of spaarrekening valt hier dus niet onder, maar gelukkig is het wel heel makkelijk om alsnog achter het juiste saldo te komen. Tijdens het opheffen raden wij u aan om de rekeningafschriften te downloaden. Als u dit heeft gedaan, dan beschikt u over de informatie die u nodig heeft voor de belastingaangifte. Op het afschrift van januari staat een zogenoemde '0-mutatie', waar in de omschrijving aangegeven staat wat uw saldo is per 1 januari.

    Ik ga er vanuit dat u hiermee geholpen bent. Zo niet, dan hoor ik het uiteraard graag.

    Met vriendelijke groet,

    Joanne
    ABN AMRO Webcare

  2. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    BesteJoanne,
    Ik heb de afschriften destijds gedownload (06-05-2021 t/m 26-10-2022). Ik heb ze doorlopen en zie GEEN 0-mutatie op 01-01-2022.
    Op het afschrift staat de mutatie van 31-12-2021 en de volgende is 03-01-2022, maar GEEN saldo op 01-01-2022.
    Dus hoe nu verder?
    Is het zo moeilijk voor u om een jaaropgaaf te sturen?
    ABNAMRO ga uw schamen; zo gaat u niet met mensen om.
    Dit is niet persoonlijk maar aan de Bank gericht!
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemiddag meneer en/of mevrouw Rumund,

    Gaat het hierbij om een spaar- of een betaalrekening? Het beginsaldo van 2022 kunt u ook raadplegen op het financieel jaaroverzicht van 2021, daar staat dit ook op. Deze heeft u als het goed gedownload.

    Met vriendelijke groet,

    Joanne
    ABN AMRO Webcare
  4. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    Joanne, als u in mijn historie had gekeken dan had u kunnen zien dat het om een betaalrekening gaat. Verder geeft u in 1e instantie een manier aan die niet klopt; er staat geen 0-mutatie op de afschriften. Vervolgens moet ik maar kijken naar de opgave van 2021; u weet zelf dat in een nacht ook afschrijvingen kunnen plaatsvinden.
    U had mij dan ook in 1e instantie naar deze opgave kunnen verwijzen.
    Ik vind dat er zeer onprofessioneel gewerkt wordt. Als je geen klant meer bent (en al jaren geweest bent) geeft u niet thuis en geen enkele medewerking. Schande!
    Ook vind ik het kinderachtig om geen jaaropgave te sturen, wat voor u een simpele handeling is.
    U laat mij dan ook geen andere keus hier melding van te maken bij verschillende consumenten organisaties.
  5. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemorgen,

    Ik begrijp dat u de jaaropgave nodig heeft voor de belastingdienst. Ik kan deze handmatig voor u opsturen en deze zult u dan binnen 5 werkdagen ontvangen.

    Kloppen de meegestuurde adresgegevens in de voorgaande berichten nog?

    Met vriendelijke groet,

    Gabie
    ABN AMRO Webcare
  6. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    Beste Gabie,
    de gegevens zijn nog hetzelfde.
    Ik wil nogmaals benadrukken dat ik de jaaropgave KOSTENLOOS wil ontvangen.
    Dank voor uw medewerking.
    Mvgr.
    Erik van Rumund
  7. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemiddag,

    Uiteraard stuur ik deze zonder bijkomende kosten naar u toe. Ik hoor het graag zodra u het overzicht heeft ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Gabie
    ABN AMRO Webcare
  8. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    Beste Gabie,
    we zijn nu een week verder en ik heb helaas de door u beloofde opgave nog niet ontvangen.
    Erik
  9. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemiddag meneer en/of mevrouw Rumund,

    Bedankt voor uw bericht. Ik kan u bevestigen dat de kopie afgelopen donderdag handmatig met de post is verstuurd. Omdat het weekend er tussen zit wil ik vragen om het tot aankomende woensdag nog even af te wachten.

    Houd de brievenbus in de gaten.

    Met vriendelijke groet,

    Gabie
    ABN AMRO Webcare
  10. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    Beste Gabie,
    we zijn nu inmiddels 2 weken verder en ik heb helaas nog niets ontvangen.
    Is het niet makkelijker om de opgave per mail te versturen?
    Erik
  11. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Goedemiddag meneer en/of mevrouw Rumund,

    Bedankt voor uw reactie. Ik had goede hoop dat het aangekomen was met de normale post. Helaas mocht dit niet zo zijn maar dit is natuurlijk wel vreemd. Ik wil u daarom verzoeken om dit wel kenbaar te maken bij Post.nl.

    Met uitzondering heb ik het financieel jaaroverzicht 2022 naar het emailadres verstuurd wat bij ons bekend is.

    Hopende dat ik u zo vodoende heb geïnformeerd.

    Fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Jeremy
    ABN AMRO Webcare
  12. Auteur
    E.J.P.A. van Rumund
    Datum
    Beste Jeremy,
    je bent de 3e persoon die ik hier aan de "lijn" heb gehad. Uiteindelijk heb ik dan toch mijn jaaropgave via vele omwegen. Beloftes die gemaakt zijn en helaas niet uitgekomen zijn. Ik sta hier werkelijk van te kijken hoe zo een groot bedrijf niet erg klantvriendelijk is wanneer een klant zijn rekening opzegt! Ik vind dat eigenlijk een beetje kinderachtig, maar goed na lang wachten toch resultaat. Ik wil jou bedanken en ook Gabie die eigenlijk alles in werking gezet heeft en zonder "smoesjes" de beslissing genomen heeft mij de jaaropgave toe te kennen.
    Ik zou zeggen: neem dit mee in het behandelen van evt klachten, want dit is geen goede reclame van de AbnAMro.
    Erik

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen